مطالعات میان رشته‌ای در علوم انسانی، جلد ۱، شماره ۳، صفحات ۱۲۷-۱۴۰

عنوان فارسی توسعه رویکرد مسئله ‎محوری در مطالعات میان رشته‎ای
چکیده فارسی مقاله به طور کلی، به نظر می‎رسد که عامه مردم بیشتر از نظام‎های پژوهشی به عملکرد نظام‎های آموزشی اعتماد دارند. یکی از دلایل این اعتماد، اثربخشی و کارآمدی بیشتر نظام‎های آموزشی، از حیث تأثیر صریح بر زندگی عامه است. با توسعه پژوهش‎های مسئله‎محور، این احتمال وجود دارد که نهادهای پژوهشی نیز به سطح مشابهی از اعتبار نظام‎های آموزشی دست یابند. توسعه پژوهش‎های مسئله‎محور مستلزم تجدید نظر در طرح‎های پژوهشی و شیوه‎های برنامه‏ریزی و اجرای آنهاست و فراگرد پژوهش را به پرهیز از پیش‎گویی و تقلید و جدیت در جلب همکاری متخصصان رشته‎های گوناگون برمی‎انگیزاند. از این رو، تأکید می‎شود که توسعه پژوهش‎های مسئله‎محور مستلزم تشکیل گروه‎های فرارشته‎ای و توسعه سبک‎ها و ساختارهای جدید مدیریت در فراگرد پژوهش است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Development of Issue-Based Approach to Interdisciplinary Studies
چکیده انگلیسی مقاله In general, it seems that functions of educational systems are more important to people than functions of research systems. A reason for this is more efficiency of educational systems in terms of their explicit impact on people’s lives. As issue-based research studies develop, it becomes possible for research bodies to achieve a similar degree of credibility as educational systems. Development of issue-based researches requires review of research projects and methods used to plan and implement them, thus preventing research process to avoid of prediction and imitation and to seriously seek cooperation from different specialists. Therefore, it should be noted that development of issue-based researches requires interdisciplinary teams to be formed and new management styles and structures to be developed in research process.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی اصغر پور عزت | ali asghar
عضو هیئت علمی گروه مدیریت دولتی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

آرین قلی پور |
عضو هیئت علمی گروه مدیریت دولتی دانشگاه تهران، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://www.isih.ir/article_22_52f64caac7a165f4e904bed84cd9e0ba.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1197/article-1197-221467.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات