|
مطالعات میان رشتهای در علوم انسانی، جلد ۲، شماره ۱، صفحات ۱۱۹-۱۴۷
|
|
|
عنوان فارسی |
تأمّلی بر مبانی پارادایمیک و پارادایم نگاری در مطالعات میانرشتهای (مورد مطالعه: بازاریابی کارآفرینانه) |
|
چکیده فارسی مقاله |
خردمایه مقاله حاضر گویای آن است که مطالعات علوم انسانی با نگاهی پارادایمیک، تا پیش از طرح و بسط میانرشتهگرایی، عمدتاً، براساس یکی از پارادایمهای اثباتگرایی، تفسیری، نظریه انتقادی، فمینیسم، پستمدرنیسم و نظریه آشوب، بهعنوان پارادایم غالب، بوده است که این مسئله به نوعی یکسونگری و یکجانبهگرایی منجر شده است. در این مقاله، هدف آن است تا با کنکاشی نوپردازانه و بهرهگیری از چارچوبی ابتکاری و منبعث از دیدگاه کثرتگرا، الگویی برای تحلیل پارادایمیک مطالعات میانرشتهای از تقاطع سه عامل بهمنظور نوعی مفاهمه بهتر و برداشت موزونتر از مطالعات «ساختار»، «الگو» و «فرایند» میانرشتهای ارائه شود. در این راستا، مفهوم نوظهور بازاریابی کارآفرینانه بهمثابه مصداقی میانرشتگی، که از تلفیق وجوه دو رشته علمی بازاریابی و کارآفرینی در مطالعات مدیریت ناشی شده است، مطرح و مصادیق آن در این نقش هنگاری ابتکاری، جانمایی شده است. بدینترتیب، نتیجهگیری شده است که در پژوهشهای میانرشتهای و نوظهور، توجه توأمان به پارادایمهای مذکور و شناخت هریک از مطالعات در حوزههای مختلف میتواند در راستای درک بهتر حقیقت و رهایی از قیدوبندهای تفکر وابسته به متن و محتوا راهگشا باشد و مانع کوتهنگری و یکجانبهگرایی شود |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
پارادایمنگاری، مطالعات میانرشتهای، بازاریابی کارآفرینانه، |
|
عنوان انگلیسی |
Deliberation in Paradigmatic Foundation and Paradigm-Mapping of Inter-Disciplinary Studies: A Case of Entrepreneurial Marketing |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The essence of this study, by paradigmatic consideration, represents that research in Humanities conducted based on one paradigm like positivism, interpretive, critical theory, feminism, post modernism and chaos theory may bias thinking. This study aims at presenting an inventive framework originating from the pluralistic standpoint to analyze paradigmatic inter-disciplinary studies in conjunction with three criteria such as “structure”, “pattern” and “process ” to reach a better understanding of these types of research. In this matter entrepreneurial marketing nascent concept as a subject of interdisciplinary, generated from the interface of marketing and entrepreneurship in managerial field, has been noted and illustrated in this inventive mapping. Results show that in new and inter-disciplinary researches, having simultaneously paid attention to different paradigms in different scopes can lead to better understanding of realties and freedom from context-depended thinking and prevent myopia |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مهران رضوانی | استادیار دانشگاه تهران، تهران، ایران. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
سید حمید خدادادحسینی | seyed hamid khodadad hosseini دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
عادل آذر | دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
پرویز احمدی | دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران. سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.isih.ir/article_53_24195c1698f4703a916e36990b095c65.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1197/article-1197-221451.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|