مطالعات میان رشته‌ای در علوم انسانی، جلد ۴، شماره ۴، صفحات ۷۵-۱۰۶

عنوان فارسی بررسی تطبیقی ویژگی‌های برنامه درسی موسسات آموزش عالی از راه‌دور کشورهای ایران، انگلستان و هند
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش شناسایی و مقایسه ویژگی‌های برنامه درسی آموزش عالی از راه دور در کشورهای انگلستان هند و ایران بوده است در این پژوهش شباهت‌ها و تفاوت‌های ویژگی‌های برنامه درسی موسسات آموزش عالی از راه دور در کشورهای مذکور به منظور بهبود بخشیدن نظام آموزش از راه‌دور در ایران بررسی و مقایسه شده است. براین اساس نوع مطالعه این پژوهش تطبیقی- توصیفی و روش آن توصیفی تشریحی مبتنی بر تجزیه و تحلیل مقایسه‌ای، مطابق روش و مراحل چهارگانه بردی می‌باشد. اطلاعات مورد نیاز آن برای پاسخگویی به پرسش‌ها ازطریق اسناد و مدارک کتابخانه ای و گزارش‌های تحقیقی و جستجو در شبکه جهانی اینترنت مرتبط و سایت‌های وزارت تحقیقات و آموزش عالی کشورهای مورد مطالعه گردآوری شده است مهمترین نتایج بدست آمده نشان داده است که استفاده از تجربیات کشورهای موفق و بومی سازی آن و ترسیم چشم انداز آموزش عالی از راه دور به دلیل بالا بردن قدرت انتخاب فراگیران، ارتقای جامعیت و ابتکار عمل و توان اثرگذاری نظام آموزش از راه دور در کشورمان به ضرورت رویکرد تلفیقی در تکنیکها و روشهای آموزش از راه دور و همچنین توجه به اصول و رویکردهای اساسی این نظام که دانشجو محوری و تأکید بر تفاوتهای فردی در طراحی آموزشی دارد 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش از راه دور-تطبیق-موسسات آموزش عالی -برنامه درسی،

عنوان انگلیسی Analytical and Comparative Study of Characteristics Curriculum Higher Education for Distance Studies in Iran and England and India
چکیده انگلیسی مقاله The goal of the research Analytical and Comparative study of characteristics curriculum higher education for Distance studies in Iran and England and India In this study the similarities and differences of curriculum characteristics of higher education institutions in these countries from a distance in order to improve the Iranian education system of comparison. Comparative cultural research study by type-descriptive Anatomy descriptive and its methods based on comparative analysis, in accordance with the method and procedures shall be such as brodi Required information for responsiveness to questions through a library of documents and search the global network of original articles and reports on related and Internet sites of the Ministry of higher education and research in developing countries is gathering case study The most important results obtained have shown that the use of successful experiences in the developing countries and its localization and drawing the landscape of higher education from a distance due to raise the power of selecting students, promotion of innovation and action fronts and be remote education system accordingly to the necessity of integrated approach on Integrated and methods of distance learning and paying attention to the fundamentals, and This system students individual differences in axial and educational emphasis on design.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله احمد آقازاده |
استاد دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

قدسی احقر |
دانشیار پژوهشکده تعلیم و تربیت، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: پژوهشکده تعلیم و تربیت

رضا فضلعلی زاده |
پژوهشگر و مدرس دانشگاه، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://www.isih.ir/article_121_0d5596b24dfe8162eade6b26923439ef.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1197/article-1197-221384.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات