|
مطالعات مدیریت گردشگری، جلد ۴، شماره ۱۱.۱۲، صفحات ۸۱-۱۰۰
|
|
|
عنوان فارسی |
رابطه عوامل جمعیت شناختی و رفتار خرید صنایع دستی گردشگران اروپایی در اصفهان |
|
چکیده فارسی مقاله |
مطالعه، رفتار خرید صنایع دستی گردشگران به منظور شناخت الگوی رفتار خرید و ترجیح انتخاب گردشگران اروپایی در مقصد اصفهان علاوه بر تعیین عوامل اثر گذار بر این فعالیت، ضرورتی است که در این تحقیق بر اساس مدل سه وجهی مفهومی اوه ( 2007) مورد بررسی قرار گرفته است. مدل اوه، رابطه بین ویژگی های جمعیت شناختی، ویژگی های سفر و ویژگی های محیطی / موقعیتی مقصد و هزینه کرد گردشگران برای خرید صنایع دستی را نشان می دهد. در این تحقیق، رابطه میان این سه ویژگی و هزینه کرد گردشگران برای خرید صنایع دستی در اصفهان با استفاده از فنون آمار استنباطی (ضرایب همبستگی کرامر و کندال بی) مشخص شده است. همچنین، ترجیحات خرید صنایع دستی گردشگران و عوامل مهم در ارزیابی صنایع دستی از نظر آنها با استفاده از داده های میدانی اولویت بندی گردیده است. نتیجه حاصل از این مطالعه پاسخگوی بسیاری از نیازهای برنامه ریزان و تصمیم گیران توسعه و ارتقای محصول صنایع دستی است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
عوامل جمعیت شناختی، رفتار خرید، صنایع دستی، گردشگر، |
|
عنوان انگلیسی |
The Relation Between Demographic Factors and Craft Purchase Behavior of European Tourists in Isfahan |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The purpose aims tostudy the craft purchase behavior of European tourists in Isfahan and identify the determinants factors of this activity. lnthis study, tourists' purchase is based on the three- dimensional, conceptual model of Oh(2007). This model shows the relationship among demographic attributes, travel features, destination's environmental/ contextual characteristics and rourists' expenditure on handicrafts. The relation between the first three factors and tourists' expenditure on handicrafts in Isfahan has been analyzed via inferential statistics and the items of each of those variables have been ranked according to their relation with the expenditure. Tourists· craft purchase preferences have been prioritized using descriptive statistics and their expenditure has been ev aluated. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Demographic factors, Purchase behavior, Handicrafts, Tourist |
|
نویسندگان مقاله |
حمید ضرغام | هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
بنفشه عطر سایی | atrkar سایی دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://tms.atu.ac.ir/article_5058_454603747c61a4e1e90597af0120f009.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1191/article-1191-219893.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|