مطالعات مدیریت صنعتی، جلد ۳، شماره ۸، صفحات ۷۱-۹۳

عنوان فارسی مدیریت روابط با مشتری در تجارب الکترونیک بین بنگاهی
چکیده فارسی مقاله مدیریت روابط با مشتری و مدل کسب و کار بین بنگاهی دو فاکتور حیاتی واصلی در موفقیت تجارت مدرن امروزی می باشند. اگر چه این دو دارای بخشهای متفاوتی هستند اما تشابهات زیادی نیز با یکدیگر دارند. یکپارچه سازی این دو دارای منافع زیادی در زمینه فرایندهای تجاری از قبیل فروش، بازاریابی، خدمت رسانی به مشتریان و حمایت اطلاعاتی به همراه دارد. در این مقاله سعی بر آن شده است تا یک طبقه بندی از بسته های مدیریت روابط با مشتری ارائه و مناسبترین بسته را برای یکپارچه سازی با کسب و کاری بین بنگاهی انتخاب شود. برای این منظور از تکنیک تحلیل سلسله مراتبی بهره گرفته شده است. نتایج بررسیها نشان می دهد که بسته های مدیریت روابط با مشتری که بر خدمات پشت صحنه بر پایه web تمرکز دارند از قابلیت بیشتری برای یکپارچگی با تجارت بین بنگاهی الکترونیکی برخوردار می باشند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Customer Relationship Management in Electronic Business to Business Relations
چکیده انگلیسی مقاله Customer relationship management and business to business model are two major factors in success of modern trade. It is that for development of electronic business in Iran entering to purpose. CRM is a point of view that emphasizes on the cooperation order to create value. This view point which is the result of recent improvement of information technology wants to improve the relationship between the stakeholders to satisfy the requirements of the customer collecting data. Therefore it is important to satisfy the available customer and have a long range relationship with them. Electronic business helps management to keep to relationship customers in the new century which new methods are available distribution in the extended geography and support the distribution marketing. Although these two have different sections but they have sections. Integration of these two elements have very benefits on sale service to the customers and informational support of business process.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله جمشید صالحی صدقیانی | salehi sadaghiani
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

مریم اخوان |
کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات

مجید باب الحوایجی |
پژوهشگر مرکز مطالعات مدیریت و بهره وری ایران


نشانی اینترنتی http://jims.atu.ac.ir/article_4377_2b45c3d3ab6ea21f4316d86e265240c7.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1189/article-1189-219499.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات