این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات زبان و ترجمه، جلد ۴۴، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی فرهنگ، کارتون و آموزش زبان انگلیسی: مطالعۀ کیفی کارتون «انگلیسی جادویی»
چکیده فارسی مقاله مطالعات اکولوژیک آموزش زبان این موضوع را بیان ﻣﻲکند که برای شناختی صحیح از روند رشد کودک در ابعاد مختلف، باید به لاﻳﻪهای متفاوت آموزش زبان نفوذ کرد و به بررسی آﻥها پرداخت. یکی از این لاﻳﻪها، که ﻣﻲتواند ابعاد فرهنگی، هویتی و آموزشی کودک را ﺗﺤﺖالشعاع قرار دهد، نقش «رسانه» است. در دنیای رو به توسعۀ مدرن، رسانه تقریباً در تمام فعاﻟﻴﺖهای بشر رخنه کرده است و حوزۀ آموزش زبان نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این تحقیق کیفی، به بررسی کارتون آموزش زبان انگلیسی به نام «انگلیسی جادویی»، که گلچینی از کارتون مختلف «والت دیزنی» است، و تأثیر آن بر فراگیر پرداخته شده است. این کارتون در ابعاد فرهنگی و آموزشی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد کارتون آموزشی «انگلیسی جادویی» ﻧﻪتنها در بعد آموزشی غنی نیست، بلکه این خطر نیز وجود دارد که مشاهدۀ بدون کنترل این برنامۀ آموزشی، در کودک بینشی غربی به‌وجود بیاورد که ﻣﻲتواند در سنین جوانی منشأ
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Culture, Cartoon, and Teaching English Language: A Qualitative Analysis of “Magic English”
چکیده انگلیسی مقاله Ecological studies of language teaching have made it clear that for a better understanding of child’s developmental processes in different aspects, it is necessary to go through different layers of language teaching and to investigate them. One of these layers that can influence children’s culture, identity, and education, is media. In modern developing world, media has affected nearly all of the activities of human beings and the realm of language teaching is no exception. In this study, the researchers have investigated an educational cartoon which is called Magic English. This cartoon is a mixture of twenty different cartoons of Walt Disney. This cartoon has been analyzed from cultural and educational perspectives. The results showed that Magic English is not only rich in educational aspects but also there is a danger that watching this so-called educational program without any supervision, may deculturate children, leading to identity crisis
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رضا پیشقدم |


مصطفی مرادی مقدم |



نشانی اینترنتی http://jlts.um.ac.ir/index.php/lts/article/view/28619
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1166/article-1166-217136.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات علمی پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات