این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 19 آذر 1404
مطالعات زبان و ترجمه
، جلد ۴۴، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
یادگیری سیّار:پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته زبان انگلیسی بر اساس-اهداف پیشرفت، باورهای سودمندی- انگیزشی و نوع استفاده از تلفن همراه
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته زبان انگلیسی بر اساس اهداف پیشرفت، باورهای سودمندی ـ انگیزشی و نوع استفاده از تلفن همراه است. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی 91-1390 بودند. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی تعداد 200 نفر انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته بر اساس مدل پذیرش فناوری و پرسشنامه اهداف پیشرفت میگلی و همکاران (1989) استفاده شد. تجزیه تحلیل دادهها با استفاده از آزمونهای آماری رگرسیون سلسله مراتبی، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل واریانس چندمتغیری صورت گرفت. نتایج نشان داد اهداف پیشرفت دانشجویان و باورهای آنان در مورد نقش تلفن همراه در یادگیری زبان انگلیسی پیش ـ بینیکنندههای خوبی برای پیشرفت تحصیلی این دانشجویان است، در حالی که متغیرهای امکانات آموزشی موجود در تلفن همراه، نوع و میزان استفاده دانشجویان از تلفن همراه نتوانستند پیشرفت تحصیلی دانشجویان را پیشبینی کنند. همچنین مشاهده شد که بین دانشجویان دختر و پسر تفاوت معناداری از نظر اهداف پیشرفت و باورهای سهگانه در مورد یادگیری از طریق تلفن همراه وجود دارد. بر اساس یافته ها می توان نتیجه گرفت که نگرش دانشجویان رشته زبان انگلیسی به استفاده از تلفن همراه جهت یادگیری زبان انگلیسی مثبت است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Mobile learning: predicting the English students’ academic achievement on the basis of achievement goals, motivational –usefulness beliefs and the kind of mobile usages
چکیده انگلیسی مقاله
The main purpose of this paper has been to predict English students’ academic achievement on the basis of achievement goals, motivational –usefulness beliefs and the kind of mobile usages. The population of the study consisted of English language students in the Faculty of Foreign language at Isfahan University from both undergraduate and graduate levels in 2011-2012. By applying a random sampling method, 200 students were selected. To gather data, self- made questionnaires based on Technology Acceptance Model and achievement goals of Midgley et al’s inventory (1989) were used. Data analysis was done by using hierarchical regression analysis, Pearson’s correlation coefficient and multivariate analysis (MANOVA). Findings indicated that students’ goal orientations and their beliefs toward using of mobile cell phones were good predicators for students’ academic achievements. Variables such as facilities in mobile settings, kind, rate and the amount of mobile usage could not predicate the students’ academic achievements. There were also significant differences among girls and boys regarding students’ goal orientation and their beliefs about the role of mobile in English language learning. Based on the results of this study, it could be concluded that English students’ attitudes toward using mobile facilities for learning English language was positive.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ساسان امرایی |
بی بی عشرت زمانی | bibi eshrat
یاسمین عابدینی |
داوود میرزایی |
نشانی اینترنتی
http://jlts.um.ac.ir/index.php/lts/article/view/28618
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1166/article-1166-217135.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
مقالات علمی پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات