این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 16 آذر 1404
مهندسی مکانیک امیرکبیر
، جلد ۵۱، شماره ۳، صفحات ۱۳۱-۱۴۰
عنوان فارسی
بررسی آزمایشگاهی میزان افت انتقال صوت از بتن حاوی لاستیک بازیافتی
چکیده فارسی مقاله
با گسترش شهرنشینی و ساختهشدن فرودگاهها و اتوبانها در اطراف شهرها، آلودگیهای صوتی ناشی از نشست و برخواست هواپیماها و تردد خودروها، یکی از زیانبارترین اثرات را بر ساکنین اطراف اتوبانها و مناطق شهری میگذارد. برای جلوگیری از این تأثیرات مخرب و کاهش انتقال صوت میتوان از مصالح جاذب صوت در سالن فرودگاهها، ساختمان ها و اطراف اتوبانها استفاده نمود. در این پژوهش باهدف کاهش انتقال صوت در بتن، 4 طرح اختلاط موردبررسی قرارگرفته که شامل نمونه کنترل، 3 طرح اختلاط از لاستیک بازیافتی در اندازه 1-3 میلیمتر میباشد. این لاستیک جایگزین 10،5 و 15% از ماسه شده است. در ابتدا مقاومت 7، 14 و 28 روزه بتن اندازهگیری گردیده و سپس افت انتقال صوت از نمونهها در بازه 63 الی 6300 هرتز توسط لوله امپدانس اندازهگیری شده است. نتایج حاکی از کاهش انتقال صوت در نمونههای حاوی لاستیک در بازههای فرکانسی بالا میباشد که با توجه به کاهش ضایعات محیط زیستی استفاده از این نوع بتن در فرودگاهها و آزادراهها را توجیح میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
افت انتقال صوت، لوله امپدانس، خرده لاستیک، مقاومت فشاری، بتن،
عنوان انگلیسی
Experimental Investigation into Sound transmission Loss through Concrete Containing Recycled Rubber
چکیده انگلیسی مقاله
With the development of urbanism and the airports, construction of highways around cities, noise pollution caused by the traffic of vehicles, landing and take off the airplane has become one of the most harmful effects on the habitants around the highways and urban areas. In order to prevent these damaging effects, or in other words, for reducing the transmission of the noises from streets to the residential buildings, it can be used from sound absorbing material around the highways. A number of 4 mixture designs have been investigated in this study in order to reduce sound transmission through concrete, including control sample and 3mixture designs of recycled rubber with sizes of 1–3 mm. The rubber has been used as a replacement of 5,10, and 15 percent of sand. First, 7,14 and 28-day strengths of concrete have been measured and then, sound transmission losses through the samples have been measured at the range of 63–6300 Hz by using impedance tube of the transfer function. The results indicate a reduction in the transmission of sound in samples containing rubber at high frequency ranges, which, given the reduction of environmental losses, makes use of this type of concrete in airports and freeways.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نوید چلنگران |
گروه مهندسی عمران، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران
محمدمهدی جبّاری |
گروه مهندسی عمران، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران
نشانی اینترنتی
https://mej.aut.ac.ir/article_2846_9e317f38df921041b9e845d783422b99.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1252/article-1252-2171324.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات