این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 16 آذر 1404
مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی
، جلد ۲، شماره ۴، صفحات ۶۳-۹۴
عنوان فارسی
تأثیر جهانیشدن بر نظام آموزشوپرورش (مطالعهی تطبیقی انگلستان، ژاپن و امریکا)
چکیده فارسی مقاله
از مهمترین مسائل محوری آموزشوپرورش در عصر جهانیشدن استفاده از فنّاوری اطلاعات است. این پژوهش با بررسی تأثیر جهانیشدن بر نظام آموزشوپرورش به دو سؤال محوری «جهانیشدن چه تأثیری بر نظام آموزشوپرورش کشورهای انگلستان، ژاپن و امریکا داشته است؟» و «اصلاحات آموزشی و بهکارگیری فنّاوری اطلاعات در نظام آموزشوپرورش این کشورها به چه صورت بوده است؟» پاسخ میدهد. با توجه به یافتههای تحقیق اغلب کشورهای پیشرفته خصوصاً انگلستان، ژاپن و امریکا جهانیشدن را نه تهدید بلکه فرصت میدانند؛ زیرا همانطورکه تاریخ نشان میدهد آنها خود در فرایند تاریخی سرامد و پیشرو تغییرات جهانی بوده و هستند. تغییراتی که از لحاظ فکری در دورهی رنسانس آغاز و پس از انقلاب صنعتی تشدید و در دوران اخیر به اوج خود رسیده است. این تغییرات منجر به اصلاح و نوآوری و پیشرفت این کشورها در زمینههای اقتصادی، فنی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بهخصوص آموزشی شده است. آنها همواره سعی کردهاند در نشستهای بینالمللی با اتخاذ سیاستهای جهانی به همگراییای واحد در زمینههای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نائل شوند و برحسب آن سایر کشورها را نیز با خود همراه سازند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
جهانیشدن، آموزش، آموزشوپرورش، فنّاوری اطلاعات در آموزش،
عنوان انگلیسی
The Effect of Globalization on Educational System: A Comparative Study on UK, Japan and the US.
چکیده انگلیسی مقاله
One of the central issues of educational systems at the global era is the use of information technologies. This research surveys the effect of globalization of educational systems and seeks to answer two questions: what are the effects of globalization on the educational system of UK, Japan and the US? and what forms of educational reforms and information technology implementations are used in these countries to deal with the problem? The research is conducted through a literature review. The research findings indicate that these developed countries treat globalization not as threat but as an opportunity. Historical records reveal that they have always been forerunners of global changes. These changes have their root in renaissance and industrial revolution and are achieving their maturity in contemporary era. The changes have caused a reform and innovation in many different spheres including economy, industry, politics, society, culture, as well as education. Through constant talks and negotiations, these countries always endeavor to achieve a homogenous and united global policy and make the other counties follow them.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
globalization, Educational system, ICT in Education
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://sspp.iranjournals.ir/article_2471_66d295de98f2e003da1664c20f0b1869.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1156/article-1156-216034.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات