|
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۵، شماره ۲، صفحات ۳۷-۵۶
|
|
|
عنوان فارسی |
ارائهی چارچوب عوامل تعیینکنندهی سطح خدمت در محیط تجارت بنگاه ـ بنگاه (B۲B) : بر اساس چارچوب ITIL |
|
چکیده فارسی مقاله |
با رشد تجارت الکترونیکی در دنیای امروز، رقابت، چهرهی متفاوتی نسبت به گذشته پیدا کرده است؛ مشتریان در این محیط جدید انتخابهای گستردهای پیشروی خود دارند و بهدنبال ضمانتهای اجرایی قوی برای پشتیبانی از انتخابهایشان هستند. این فضای جدید پیچیدگیهای جدیدی را در روابط میان سازمانها و مشتریان، بهویژه در محیط B2B ایجاد میکند. توافقنامهی سطح خدمت، ابزار کلیدی در تنظیم روابط میان سازمانهاست. یکی از چالشهای موجود در تنظیم توافقنامههای سطح خدمت، شکاف میان سطح خدمت موردنیاز مشتری و سطح خدمت ادراکشدهی تأمینکننده است. پژوهش حاضر برخلاف مطالعات گذشته که تنها توانایی تأمینکننده در ارائهی خدمت را مدنظر قرار میدادند، سوی دیگر قرارداد، یعنی مشتریان را مدنظر دارد و بهمنظور شناسایی سطح خدمت مورد نیاز مشتریان، به ارائهی چارچوبی جامع از داراییهای مشتری میپردازد. به این منظور با بررسی ادبیات موضوع، ابعاد و شاخصهایی از مشتری که بر سطح خدمت ارائهشده به مشتری تأثیر میگذارند، شناسایی و با نظرسنجی خبرگان مورد ارزیابی قرار گرفت. ابعاد شناساییشده در این چارچوب مدیریت، سازمان، فرآیند، انسان، دانش، اطلاعات، نرمافزارهای کاربردی و زیرساختها بودهاند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
A Framework Determining Service Level in a B2B Environment based on ITIL Framework |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Rapid growth of e-commerce has made the competition quite different. In this new environment customers have wide choices and are looking forward to the support which guarantees the delivery of what they have chosen. This leads to complexity in the relationship between the provider and the customer which obviously is made more in a B2B environment. Service Level Agreement (SLA) is a key tool to manage this complexity. One of the current challenges in setting of SLAs is the gap between customer requirements and perceived characteristics of service by the provider. Unlike previous researches which only consider providers capability to provide service, this research looks at the other side of contract, customers, and presents a comprehensive framework of customer properties. Firstly, dimensions and indicators of the customer properties were identified through literature review and then, they were evaluated through experts' survey. The detected dimensions in this framework were management, organization, human, knowledge, information, applications and infrastructure. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
علیرضا حسن زاده | دانشیار گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
مهسا ناظمی | کارشناس ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
شعبان الهی | دانشیار گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
احسان زنجانی | کارشناس ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jitm.ut.ac.ir/article_36527_fae1ab2aa16fdc6577f3b28fb01df814.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210327.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|