مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۳۵۰-۳۳۵

عنوان فارسی ارائۀ مدلی هیبریدی برای ارزیابی اثربخشی بازاریابی مبتنی بر وب در صنعت هواپیمایی ایران
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی پژوهش حاضر، ارائۀ مدلی برای ارزیابی اثربخشی بازاریابی مبتنی بر وب در صنعت هواپیمایی ایران است. بدین منظور در گام اول پس از شناسایی اجزای مدل، با بهره‎مندی از ادبیات و نظر خبرگان و کارشناسان حوزۀ بازاریابی و فروش صنعت هواپیمایی، مؤلفه‎های نهایی مدل انتخاب شدند. در گام دوم از روش دیماتل برای تعیین ساختار روابط بین معیارها استفاده شد. در گام سوم به‎کمک فرایند تحلیل شبکه‏ای، وزن هر یک از معیارها با توجه به وابستگی و بازخور به‎دست آمد و در گام آخر با استفاده از روش ویکور به رتبه‎بندی سه شرکت معتبر در صنعت هواپیمایی ایران پرداخته شد. نتایج به‎دست‎آمده از روش دیماتل، ارتباطات درونی و بیرونی میان معیارهای مدل ارزیابی اثربخشی مبتنی بر وب را نشان می‎دهد. نتایج فرایند تحلیل شبکه‏ای بیان‎کنندۀ این است که بین تمام معیارهای مدل، «قابلیت اعتبار» از لحاظ وزن و اهمیت در رتبۀ اول قرار دارد. در نهایت نتایج روش ویکور نشان داد شرکت هواپیمایی ماهان کمترین فاصله را با وضعیت ایده‎آل تعریف شده دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Hybrid Model to Evaluate the Effectiveness of Web-based Marketing in Iran's Airline Industry
چکیده انگلیسی مقاله The main purpose of this study was to propose a model for assessing the effectiveness of web-based marketing in Iran's airline industry. Thence in the first step after identifying the components of the model on the basis of literature review and opinions of experts in the field of marketing and sales related to airline industry, the final components of the model were extracted .In the second step, the Dematel method has been used to determine the existing relations between criteria. In the following, we utilized the ANP to determine the weight of each criterion with regard to the existing dependency and feedback between criteria as the third step. Finally in the last step of this research three reputable Iranian Companies in the airline industry were ranked by the use of VICTOR method. The results obtained by Dematel method indicated the internal and external communications between criteria of the assessing effectiveness of web-based marketing model. Meanwhile, the results of ANP suggested that "Reliability" was in the first place in terms of weight and importance among all criteria of the model. Result of VICOR showed that Mahan Company had the minimum distance to the ideal level.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله E- Marketing Effectiveness, E-Quality, E-Branding, MCDM

نویسندگان مقاله سعید صفری |
دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه شاهد، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهد (Shahed university)

ریحانه هلالی |
کارشناس‎ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه شاهد، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهد (Shahed university)


نشانی اینترنتی http://jitm.ut.ac.ir/article_57539_2bc730fea4c165cf505789b5bad2117d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210205.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات