|
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۵۹۱-۶۲۰
|
|
|
عنوان فارسی |
طراحی مدل حکمرانی خوب الکترونیک در حوزۀ آموزش الکترونیک ایران |
|
چکیده فارسی مقاله |
با وجود مدلها و چارچوبهای مختلفی که دربارۀ حکمرانی خوب الکترونیک وجود دارد، تا کنون مدل جامعی ابعاد چندگانۀ حکمرانی خوب الکترونیک در حوزۀ آموزش الکترونیک را بهصورت یکپارچه، جامع، فرایندی و سیستمی بررسی نکرده است. در این مقاله بهمنظور تبیین فرایند حکمرانی خوب الکترونیک، ضمن مرور سیستماتیک ادبیات و پیشینۀ تحقیق، بهکمک روششناسی فراترکیب کلیۀ عومل شناسایی شدند؛ سپس براساس روششناسی نظریۀ برخاسته از دادهها و رویکرد پارادایمی اشتراس و کوربین به کدگذاری باز، محوری و انتخابی اقدام شد. در ادامه بهکمک روش پیمایش، میزان اهمیت و اولویت هر یک از عوامل پیشنهادی تعیین شد و این پژوهش را در زمینههای روششناسی تحقیق و نتایج بهدستآمده و در نهایت مدل پیشنهادشده، صاحب نوآوریهایی کرد که در پژوهشهای قبلی به آن توجه نشده بود؛ بهطوری که مدل پیشنهادی پژوهش ضمن برطرفکردن کمبودهای تحقیقات گذشته، این امکان را برای بخشهای دولتی، خصوصی و نهادهای مدنی فراهم میکند تا فرایند ایجاد حکمرانی خوب الکترونیک را بهعنوان فرایندی پویا در نظر بگیرند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
A Model for Electronic Good Governance in Electronic Learning Sector of Iran |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Despite the various models and frameworks on electronic good governance are introduced, the multiple dimensions model of electronic good governance in the field of e-Learning has not been reviewed this subject in a integrated, comprehensive, process-oriented and systematic model. In this article, in order to explain the process of electronic good governance, by a systematic review of the related literature and backgrounds, all factors were identified using meta-synthesis methodology. Then, based on grounded theory methodology and Strauss and Corbin paradigmatic approach, the open, axial and selective coding were conducted. In the following, by using survey method, we determined the importance and priority of all proposed factors. It was also indicated that this research was innovative in the fields of methodology, results and the proposed model which had not been considered in the previous researches. So that, the proposed model resolved the shortcomings of past researches and made it possible for the public sector, private and civil society organizations to consider the process of establishing electronic good governance in e-Learning sector in Iran as a dynamic process. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
علیرضا مقدسی | استادیار مدیریت سیستم، دانشکدۀ علوم اداری، دانشگاه بینالمللی امام رضا ع ، ایران
امیر مانیان | دانشیار، مدیریت سیستم، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
رحمت الله قلی پور | دانشیار، مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
علیرضا حسن زاده | دانشیار، مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jitm.ut.ac.ir/article_59091_dec97f4e5438b1e8f2991e55d0246b27.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-210194.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|