این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۴، شماره ۴، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی
چکیده فارسی مقاله امروزه، در عصر دانش، سازمان‌ها با به کار گیری دارایی‌های نامشهود که منابع ارزشی جدیدی محسوب می‌شوند، از مزیت رقابتی خاصی بهره می‌جویند . این وضعیت، با اهمیت فرایند خلق و تسهیم دانش تعریف شده که گویای اهمیت سرمایه اجتماعی به عنوان پدیده مدیریتی جدید می‌باشد. از سوی دیگر، کارآفرینی درون سازمانی نیز به توسعه محصولات و خدمات جدید، نوآوری در محصولات و خدمات و همچنین ایجاد واحد و شعبات جدید منجر شده و در نهایت مزیت رقابتی خاصی برای سازمان فراهم می‌آورد. از این رو هدف اصلی این تحقیق، بررسی رابطه کارآفرینی دورن سازمانی و سرمایه اجتماعی در یک شرکت صنعتی می‌باشد. روش تحقیق، توصیفی و از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری این تحقیق نیز شامل 151 مدیر از یک شرکت صنعتی می‌باشد که با توجه به نمونه گیری صورت گرفته، 89 نفر از این تعداد آن‌ها به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج تحقیقات حاکی از آن است که بین سرمایه اجتماعی(و ابعاد آن یعنی شناختی و ساختاری) با کار آفرینی درون سازمانی رابطه‌ای مثبت وجود دارد. به عبارتی روشن‌تر، با افزایش سرمایه اجتماعی کارآفرینی درون سازمانی افزایش می‌یابد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Survey of the relationship between social capital and inter-organizational entrepreneurship
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays, in the knowledge era, organizations take advantage of a special competitive advantage utilizing invisible assets which are considered to be the new valuable resources. These circumstances are defined due to the importance of knowledge creation and sharing process, which indicates the importance of the social capitals as a new managerial phenomenon. Also, on the other hand, inter-organizational entrepreneurship can lead to the development of new products and services, product and services innovation, and updated organizational units and it will ultimately brings the competitive advantage to the organization. Therefore, the main aim of this paper is to survey the relationship of inter-organizational entrepreneurship with social capital in an industrial company. The descriptive research methodology is used and correlation method is utilized and the statistical population of the survey includes 151 managers of an industrial company in which 89 numbers of them are selected as the sample. The results indicate that there is a positive relationship between social capital and inter-organizational entrepreneurship (and its dimensions, namely cognitive and structural). To be clearer, with increase of social capital, inter-organizational entrepreneurship will increase
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد سعید تسلیمی | mohammad saeed


عباس منوریان |


مصطفی آشنا |



نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_19351_f60a1b14dec7197080b4cfff1ae23d88.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210172.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات