این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۰، شماره ۲۵، صفحات ۹۷-۱۱۴

عنوان فارسی بررسی رابطه بین شهرت سازمانی با نگرش‌های شغلی کارکنان شرکت ایران خودرو
چکیده فارسی مقاله نگرش‌های شغلی کارکنان در سازمان با ادراک و ذهنیت مشتریان نسبت به سازمان در ارتباط است. این نگرش‌های شغلی، از پیامدهای تصویر مثبت مشتریان جامعه نسبت به یک سازمان است. بنابراین مهارت‌ها، نگرش‌ها و رفتارکار‌کنان در این زمینه حایز اهمیت می‌باشند. شرکت ایران خودرو به عنوان یکی از سازمان‌هایی که دارای شهرت و اعتبار بالایی در نزد مشتریان خود این شرکت است، باعث شده است که کارکنان در چنین سازمانی همواره در پی بروز نگرش‌های مثبتی نظیر تقویت تعهد سازمانی و عجین شدن با کار باشند. در این مقاله تلاش می‌شود تا رابطه بین شهرت سازمانی با نگرش‌های شغلی کارکنان شرکت ایران خودرو تبیین شود. روش انجام تحقیق به صورت پیمایشی و از نوع همبستگی مبتنی بر تحلیل رگرسیون است. یافته‌های مقاله حاکی از آن است که بین شهرت سازمانی با تعهد سازمانی و عجین شدن با کار رابطه معنادار و مثبتی وجود دارد. جامعه آماری نیز شامل کارکنان و مشتریان شرکت ایران خودرو می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تعهد سازمانی، شهرت سازمانی، عجین شدن با کار.،

عنوان انگلیسی Investigation of Relation between Organizational Reputation with Employee's Professional Attitudes in of IRAN KHODRO Company
چکیده انگلیسی مقاله Professional attitudes of employees in organizations are associated with costumer perception to organization. These characteristics are consequences of positive image of the customers of society to organization. Thus, employees’ skills, attitudes and behaviors are important in this field. High reputation of IRAN KHODRO company among people and its costumers always prompt many staffs to emerge positive behaviors such as organizational commitment and job involvement in this company. In this paper, we have tried to explain the relationship between organizational reputation and professional attitudes of IRAN KHODRO 's Staff. Results demonstrated existing of a positive significant relation between organizational reputation with organizational commitment and job involvement. Our population has been staff and customers of IRAN KHODRO.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله غلام طالقانی |
دانشیار گروه مدیریت دولتی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

عباس نرگسیان |
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

مجتبی غریبی |
مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نطنز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی نطنز (Islamic azad university of natanz)

علی کوشکی |
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_29915_79404faa110fd8a71e4330d8d85eeae6.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210094.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات