این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 22 آبان 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۳۴۵-۳۷۴
عنوان فارسی
بررسی وضعیت تدوین خطمشی در نظام غیررسمی آموزش مهارتی ایران
چکیده فارسی مقاله
ﺑﺮ اﺳﺎس ﺑﻨﺪ (اﻟﻒ) ﻣﺎده 55 ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣه ﭼﻬﺎرم و ماده 21 قانون پنجم ﺗﻮﺳﻌﻪ، دوﻟﺖ ﻣﻜﻠﻒ ﺷﺪه است نهاد ﺳﻴﺎﺳﺖﮔﺬار آﻣﻮزشهای مهارتی را ﺗأﺳﻴﺲ ﻛﻨﺪ، ﻟﻜﻦ ﺗلاشهای انجامﮔﺮﻓﺘﻪ ﺗﺎﻛﻨﻮن ﺛﻤﺮی ﻧﺪاﺷﺘﻪ اﺳﺖ و ﻛﻤﺎﻛﺎن ﻣﺸﻜﻼت ﻧﺎﺷﻲ از ﺧلأ ﭼﻨﻴﻦ ﻧﻬﺎد ﻣﻠﻲ، هنوز به چشم میخورد. این پژوهش با هدف بررسی وضعیت موجود در تدوین خطمشی نظام غیررسمی آموزش مهارتی، به دنبال شناسایی چالشهای موجود در این نظام و طرح پیشنهادهایی برای بهبود آن است. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها، توصیفی از نوع پیمایشی است. روش گردآوری دادهها، مطالعات کتابخانهای و مطالعات میدانی است، که به این منظور، ابزارهای پرسشنامه، مصاحبه و اسناد و مدارک بهکار گرفته شد. تجزیه و تحلیل دادهها با بهکارگیری آزمون تی استیودنت انجام گرفت. نتایج نشان داد در تدوین خطمشی برای نظام غیررسمی آموزش مهارتی، مشکل تعدد و ناهماهنگی نهادهای خطمشیگذار وجود دارد. در حال حاضر، مؤثرترین نهاد خطمشیگذار در نظام غیررسمی آموزش مهارتی از دیدگاه خبرگان، سازمان آموزش فنی و حرفهای است. در نهایت، بر مبنای نتایج، پیشنهادهایی مطرح شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Study of Condition of Policy Making in Iranian Nonformal Skills Training System
چکیده انگلیسی مقاله
Despite the fact that under paragraph (a) of the article 55 of Fourth Development Plan and the article 21 of Fifth Development Plan of the Constitution, the government is required to establish a skill training policy-making institution, efforts has so far been fruitless and the problems due to lack of such national institution still remain to be seen. This paper aims to study the current Condition of policy making in nonformal skills training system. It is looking to identify challenges and suggestions to improve the system. It follows an applied objective and the method for data collection is descriptive survey. Data are collected through library research; thus, questionnaires, interviews and documents were used. Data analysis was performed using T-test. The results suggest that there is the problem of multiplicity and lack of coordination among the policy-making agencies in developing policies for the nonformal skills training. Currently in views of experts, the most effective policy-making institution in the nonformal skills training is the Iranian Technical and Vocational Training Organization. Finally, based on the results some recommendations were suggested.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
احمد عطارنیا |
دانشجوی دکتری مدیریت خط مشی گذاری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
حسین خنیفر |
استاد گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمدحسین رحمتی | mohammad hossein
استادیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
غلامرضا جندقی |
استاد گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_51187_a4a82e29baa76cad572acf8fcd4c95dc.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210044.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات