این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۳۲۵-۳۴۳

عنوان فارسی دیدگاه‌سنجی اعضای هیئت علمی درباره چالش‌های کارآفرین‌شدن دانشکده‌های کشاورزی ایران
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش دیدگاه‌سنجی اعضای هیئت علمی درباره چالش‌های کارآفرین‌شدن دانشکده‌های کشاورزی ایران است. جامعه آماری اعضای هیئت علمی دانشکده‌های کشاورزی ایران است، که به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای با انتساب متناسب، 344 نفر از آن­ها انتخاب شد. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه است و داده‌های گردآوری شده با به‌کارگیری نرم‌افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد. برای شناسایی چالش‌های کارآفرینی در دانشکده‌های کشاورزی فن تحلیل عاملی به‌کار گرفته شد. بر اساس نتایج تحلیل عاملی، پنج عامل زیربنایی، مهم‌ترین چالش‌های کارآفرین‌شدن دانشکده‌های کشاورزی ایران شناسایی شدند که عبارت‌اند از «موانع آموزشی»، «موانع فردی ـ شخصیت»، «موانع حمایتی ـ قانونی»، «موانع تسهیلاتی» و «موانع ارتباطی» که در کل، 395/70 درصد از واریانس کل را تبیین کردند. از موانع شناسایی شده، «موانع آموزشی» بیشترین درصد تبیین واریانس را داشته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Evaluating Faculty Member's Attitudes Regarding to Entrepreneurship Obstacles in Agricultural Faculties of Iran
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study was to investigating Faculty member's attitudes regarding to Entrepreneurship Obstacles in Agricultural Faculties of Iran. Statistical population was faculty members of Agricultural Faculties of Iran that by using stratified random sampling method, 344 of them were selected as sample. The instrument of data gathering was questionnaire and analyzing gathered data were done by SPSS software. Factor Analysis technique were used as the main technique to recognize the challenges of entrepreneurship in agricultural faculties of Iran. On the basis of factor analysis results, 5 infrastructural factors were recognized as the most important Obstacles of Entrepreneurship in Agricultural Faculties that were: "Educational Obstacles", "Individual – Characteristic Obstacles", "Law – Support Obstacles", "Facilities Obstacles" and "Communication Obstacles", which totally defined 70.395 percent of total variance that among the recognized obstacles, "Educational Obstacles" had the highest percent of variance definition.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله نگین فلاح حقیقی | fallah haghighi
استادیار گروه نوآوری و کارآفرینی، پژوهشکده فناوری های نوین، سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران
سازمان اصلی تایید شده: سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

سید مصطفی رضوی | seyed mostafa
دانشیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

احمد رضوانفر |
استاد گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده اقتصاد و توسعه کشاورزی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

خلیل کلانتری |
استاد گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده اقتصاد و توسعه کشاورزی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_51186_0e7a74b964e7d048809294e6cf23930d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210043.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات