این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 26 آبان 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۱۱۷۳-۱۸۹
عنوان فارسی
فرهنگ سازمانی حلقه مفقوده شفافیت سازمانی و عملکرد سازمان
چکیده فارسی مقاله
دو دهه اخیر، صاحبنظران به شفافیت سازمانی توجه کردهاند. در مطالعات پیشین در زمینه شفافیت سازمانی، بیشتر به جنبه افشاگری اطلاعات توجه شده است و به روابط مفاهیم شفافیت سازمانی، عملکرد و فرهنگ سازمانی، به طور مطرحشده در این مقاله توجه نشده است. بنابراین، تحقیق حاضر تأثیر شفافیت سازمانی بر عملکرد سازمان با میانجیگری فرهنگ سازمان را در سطح مدیران و کارشناسان ارشد 32 شرکت فعال در حوزه صنعت مواد غذایی، و بهطور خاص مواد لبنی بررسی میکند. روش نمونهگیری در این تحقیق، نمونهگیری طبقهای و خوشهای بوده است. این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی از شاخه همبستگی و از نوع مدلسازی معادلات ساختاری است. برای جمعآوری دادهها پرسشنامههای استاندارد راولینز، هاگیز و مورگان و دنیسون بهکار گرفته شد. نتایج آزمون نشان داد تأثیر شفافیت سازمانی بر عملکرد سازمان مثبت و معنادار است و فرهنگ سازمان نیز به عنوان متغیر واسطه بر این رابطه اثر میگذارد. نکته حائز توجه این است که تأثیر شفافیت سازمانی بر عملکرد از طریق فرهنگ سازمانی قویتر از تأثیر مستقیم شفافیت سازمانی بر عملکرد سازمان است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شفافیت سازمانی، عملکرد سازمان، فرهنگ سازمانی،
عنوان انگلیسی
Organizational Culture of the Missing Link between Organizational Transparency and Organizational Performance
چکیده انگلیسی مقاله
Organizational transparency has been considered by many experts in the past two decades. In the previous studies more attention has been taken to disclosure of the information; and the relations between the concepts of organizational transparency, organizational culture and performance has not been considered in this article as set forth. Therefore, current research has been studied the effect of organizational transparency on the organization's performance via organization's culture at the level of senior executives and managers of 32 active companies in the field of food industry especially in the dairy. The Sampling used is clustering and stratified. This research is a descriptive research of correlation type-structural equation modeling. In this research, Hughes and Morgan, Denison and Rawlins standard questionnaires are used for gathering data. The results show that the effect of organizational transparency on the organization's performance is positive and significant and organization's culture affects this relation as an intermediate variable. The point that should be noted is that the effect of organizational transparency on the performance via organizational culture is stronger than the direct effect of organizational transparency on the organization's performance.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اسداله کردناییج |
دانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
علی اصغر فانی | ali asghar
دانشیار دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
زهرا مسعودی |
کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_51179_b2b25e56c3f090ecc74b20774f881f06.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210036.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات