این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 22 آبان 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۲، شماره ۳، صفحات ۵۵۱-۵۶۸
عنوان فارسی
تحلیل عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران به مقاصد گردشگری (مورد مطالعه: گردشگران خارجی سفرکرده به شهر اصفهان)
چکیده فارسی مقاله
هدف مقاله حاضر مطالعه عوامل مؤثر بر وفاداری به مقصد گردشگری اصفهان است. جامعه آماری پژوهش حاضر آن دسته از گردشگران خارجی است که در آبانماه سال 1392 به شهر اصفهان سفر کردهاند. از این جامعه نمونهای به حجم 200 نفر و به روش نمونهگیری دردسترس انتخاب شد. برای گردآوری دادههای پژوهش، پرسشنامه محققساختهای حاوی 34 سؤال طراحی شد. روایی و پایایی پرسشنامه مورد نظر در این مطالعه بررسی و تایید شد. به منظور بررسی دادههای پژوهش و آزمون فرضیههای پژوهش آمار توصیفی و استنباطی با بهکارگیری نرمافزارهای SPSS و Lisrel بهکار گرفته شد. نتایج پژوهش حاضر نشان داد آشنایی با مقصد گردشگری میتواند بر تصویر ذهنی مقصد را بهطور مثبت و معنیدار تأثیر گذارد. تصویر ذهنی مقصد گردشگری نیز میتواند بر ارزش ادراکشده و رضایت گردشگری از مقصد گردشگری بهطور مثبت و معنیدار تأثیر گذارد. ارزش ادراکشده گردشگر از یک مقصد گردشگری میتواند بر رضایت گردشگر از آن مقصد گردشگری بهطور مثبت و معنیدار تأثیر گذارد. در نهایت، نتایج پژوهش نشان داد رضایت گردشگر از یک مقصد گردشگری میتواند بر وفاداری به آن مقصد بهطور مثبت و معنیدار تأثیر گذارد، ولی ارزش ادراکشده از یک مقصد گردشگری نمیتواند بر وفاداری به آن مقصد تأثیر گذارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Studying the Effective Factors on the Tourists’ Loyalty to Tourism Destinations (Inbound Tourists who Visited Isfahan as Case Study)
چکیده انگلیسی مقاله
The present study was aimed to study the effective factors on the inbound tourists' loyalty that have traveled to Isfahan. The statistical population of this study includes inbound tourists who have traveled to Isfahan in November of 2013. A sample of 200 tourists has been selected from this population. The sampling method was convenience sampling. A self-administrated questionnaire has been used for collecting the research data. This questionnaire that has been developed based on literature review includes 34 questions for measuring research variables and demographic ones. The reliability and validity of the questionnaire have been examined and confirmed in this study. In order to analyze the research data and test the research hypotheses, both descriptive and inferential statistics have been used in the SPSS and Lisrel. The results of this study revealed that tourism destination familiarity influences tourism destination image significantly. On the other hand, the results showed that tourism destination image influences both tourists' perceived value and satisfaction significantly. Based on another part of our results, tourists' perceived value influences their satisfaction. Finally, the results indicated that the tourists' satisfaction influences their loyalty toward tourism destination, but the effect of perceived value on the tourists' loyalty was not significant.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد غفاری |
دانشجوی دکتری بازاریابی، گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
حسین رضایی دولت آبادی | rezaei dolatabadi
استادیار بازاریابی، گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
فرشید دهقانی اناری |
کارشناس ارشد مدیریت مالی، گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_51523_844df64d8aa680ac2b971e304ab61927.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210033.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات