این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۲، شماره ۳، صفحات ۵۲۹-۵۵۰

عنوان فارسی تحلیل نقش و اثر مدیریت دانش در شناسایی و تشخیص فرصت‌های کارآفرینانه در دانشگاه تهران
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی این تحقیق یررسی تأثیر مدیریت دانش بر شناسایی و تشخیص فرصت‏های کارآفرینانه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی است و رویکرد کمی دارد و از نظر شیوه جمع‌آوری داده‌ها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش را 291 نفر از اعضای هیئت علمی رشته­ های کشاورزی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران تشکیل می‏دهند که با به‌کارگیری روش نمونه‌گیری طبقه ­ای با انتساب متناسب و فرمول کوکران، تعداد 147 نفر انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها پرسشنامه به‌کار گرفته شد. داده‌های گردآوری‌شده با به‌کارگیری نرم‌افزارهای SPSS و LISREL تجزیه‌وتحلیل شد. یافته‏ های تحقیق نشان داد سه مؤلفه اصلی مدیریت دانش، به ترتیب، میزان تأثیر بر سازه اصلی مدیریت دانش، شامل تسهیم دانش، کسب دانش و کاربرد دانش است و مهم‌ترین مؤلفه‏های تشکیل‌دهنده تشخیص فرصت‏های کارآفرینانه به ترتیب، میزان تأثیر بر سازه اصلی تشخیص فرصت‏های کارآفرینانه، شامل فرصت‏های تقلیدی، فرصت‏های تدریجی و فرصت‏های نوآورانه هستند. همچنین، مدیریت دانش بر شناسایی و تشخیص فرصت‏های کارآفرینانه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران تأثیر مثبت و معنا‏دار دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Analysis of the role and impact of knowledge management on entrepreneurial opportunity recognition
چکیده انگلیسی مقاله The main purpose of this study was to investigate of the influence of knowledge management on entrepreneurial opportunities recognition in the Agricultural and Natural Resources Campus (ANRC) of Tehran University. The statistical population of this research contained 250 faculty members of agricultural majors of the campus. A sample of 147 faculty members was selected with Cochran formula, using "stratified proportional sampling" method. A questionnaire was used to collect the data. The content validity of the questionnaire was confirmed by a panel of experts. A pilot study was conducted to establish reliability of the instrument. Cronbach 's alpha coefficient for the main scales of the questionnaire was higher than 0.75. The collected data were analyzed using SPSS and LISREL software. According to the results, knowledge sharing, Knowledge acquisition, and Knowledge utilization are the most important components of knowledge management. Also result indicated that most important components of entrepreneurial opportunities recognition are Imitation opportunities, Incremental opportunities, and Innovative opportunities. Results showed that the knowledge management has a positive and significant impact on the entrepreneurial opportunities recognition in University College of Agriculture and Natural Resources University of Tehran.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله آصف کریمی |
استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محمود احمدپور داریانی | ahmadpour daryani
دانشیار، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

فاطمه باقرزاده لاکانی | bagherzadeh lakani
کارشناس ارشد کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

طیبه عبدلی |
دانشجوی دکتری، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_51522_9384f7b756b64424533afb20ee17ed2b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210032.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات