این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۲، شماره ۳، صفحات ۴۶۱-۴۸۱

عنوان فارسی بررسی رابطه مدیریت کیفیت جامع و رضایت مشتری در شرکت های تولیدی شهرستان سنندج
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش بررسی رابطه مدیریت کیفیت جامع و رضایت مشتری است. در این پژوهش میدانی، به منظور جمع ‏آوری داده­ ها پرسشنامه استاندارد فوئنتس و همکاران به‌کار گرفته شد. جامعه آماری این پژوهش شرکت‌های تولیدی شهرستان سنندج است، که 135 نفر از مدیران و کارکنان آن مراکز به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. به منظور بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق مدل­یابی معادلات ساختاری و نرم ‏افزار LISREL به‌کار گرفته شد. نتایج شاخص­های برازش مانندRMSEA ، GFI و  AGFI نشان­ دهنده برازش خوب مدل و کاربردی‌بودن نتایج است. بر این اساس، نتایج نشان می‌دهد عوامل تمرکز بر مشتری، بهبود مستمر و کار تیمی با رضایت مشتری رابطه مثبت معنی‌دار دارند. در نهایت و پس از نتیجه‌گیری از یافته‌های تحقیق، پیشنهادهایی جهت تقویت روابط میان متغیرهای مدل بیان شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی relationship between total quality management and customer satisfaction in manufacturing firms in Sanandaj city
چکیده انگلیسی مقاله The aim of this study is to survey the relationship between total quality management and customer satisfaction. In this field research, we have used the standard questionnaire of Fuentes et at (2004). The city of Sanandaj is the statistical study of manufacturing companies and the Statistical Society, 135 managers and employees of the centers were randomly selected. In order to examining the relationships among variables, we have used the structural modeling techniques and also the LISREL software. The Results of indicators such as RMSEA, GFI, and AGFI have proven that results are good and useable. According to the results it is considerable that there is a positive relationship between focus on the customer and customer satisfaction. there is a positive and Significant Relationship between continuous improvement and customer satisfaction. Also there is a positive and Significant Relationship between teamwork and customer satisfaction. Finally, conclusions and suggestions for strengthening the relationship between the variables in the model are provided.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سامان رحمانی نوروزآباد | rahmani noroozabad
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی مالی ، عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، واحد سنندج
سازمان اصلی تایید شده: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان

مجتبی رستمی نوروزآباد | rostami noroozabad
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی مالی ، عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، واحد سنندج
سازمان اصلی تایید شده: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_51519_8e5f236115b65e49f24f039abb7bb1e9.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210029.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات