این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۲، شماره ۳، صفحات ۴۳۹-۴۶۰

عنوان فارسی الگو‌سازی ساختار ارتباطات تعاملی مؤلفه های کسب‌وکارهای کارآفرینانۀ برتر نوپا با رویکرد الگوسازی ساختاری- تفسیری
چکیده فارسی مقاله چگونگی سنجش تفاوت فعالیت­های کارآفرینانه و غیرکارآفرینانه، همچنین، سطح فعالیت کارآفرینانه از موضوعات مهم در پژوهش‌ها است. با توجه به اهمیت موضوع بیان‌شده، تحقیق حاضر با هدف طراحی یک ساختار فراگیر به منظور شناسایی کسب‌وکارهای کارآفرینانه نوپا انجام گرفته است. روش تحقیق در چارچوب روش‌های کیفی، روش الگوسازی ساختاری تفسیری (ISM) است. با به‌کارگیری این روش روابط بین سنجه‌های برگزیده تعیین و به‌طور یکپارچه تحلیل شده است. در نهایت، «ساختار تعاملی مؤلفه‌های شناسایی کسب‌وکارهای کارآفرینانه» طراحی شده است. نتایج نشان می‌دهد موارد شش‌گانه مهارت‌های فردی، خلاقیت و نوآوری، مهارت تیم کاری، مهارت روابط اجتماعی، سطح انرژی بالا و سازماندهی بهینه منابع مؤلفه‌های با نفوذ بالا و وابستگی پایین در ساختار پیشنهادی هستند که باید به آن‌ها به عنوان سنجه‌های کسب‌وکارهای کارآفرینانه، توجه ویژه شود.. نکته مهم و اجتناب‌ناپذیر این است که عوامل و مهارت‌های فردی به عنوان اصلی‌ترین سنجه، بیشترین اهمیت و تأثیرگذاری را بر سنجه‌های دیگر دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Modelling of the Communication of interrelationship in Components of Superior Entrepreneurial Businesses Using Interpretive Structural Modelling(ISM)
چکیده انگلیسی مقاله Identification and selection of entrepreneurial businesses, are key activities to encourage people to do entrepreneuship. The majer goal of the current study is to identify, and prioritize the effective components in selection off superior entrepreneurial businesses.The research method is mixed method . Friedman rank test has been used to analyze the data. The findings has revealed that the following components are suitable for nascent entrepreneurial businesses. Individual skills, team work, social skills, high energy levels, organization of resources improved, culture of innovation and creativity, are considered as enablers .Other components such as utility/usefulness, efficiency, vision, sales growth or income business, the economic effect on the community, return on investment and profitability in the results. In addition, findings have showed that enablers and results respectively are weighted 54 and 46 percent . Individual skills is the most important and return on investment is the least significant factor in study's findings.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله قنبر محمدی الیاسی | mohammadi elyasi
دانشیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محسن انصاری |
کارشناس ارشد کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_51518_0f56947ec597cb2bcc089af44188f75e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210028.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات