این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 23 آبان 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۲، شماره ۳، صفحات ۳۹۹-۴۲۰
عنوان فارسی
بررسی آثار خودباوری و عزت نفس بر شکلگیری تصویرپردازی درکارکنان بانک سپه
چکیده فارسی مقاله
انسانها همیشه دوست دارند بدانند دیگران آنان را چگونه ارزیابی میکنند و در منظر دیگران چه جلوهای دارند. فراگردی که طی آن افراد میکوشند واکنش دیگران نسبت به افکارشان، یا تصویر خود در ذهن دیگران را پیگیری کنند و مثبت جلوه دهند، تصویرپردازی دیگران نامیده میشود. در این زمینه شخصیت افراد در بهکارگیری تصویرپردازی اهمیت زیادی دارد. عزت نفس و خودباوری دو بعد شخصیتیاند که نقش بسزایی در اجرای تصویرپردازی دیگران دارند. هدف تحقیق حاضر بررسی نقش این دو متغیر شخصیتی در بهکارگیری تصویرپردازی است. روش تحقیق کمی با بهکارگیری پرسشنامه است. جامعه آماری را کارکنان ستادی بانک سپه تشکیل میدهند. یافتههای تحقیق نشان میدهد عزت نفس رابطه مثبت معنادار با تصویرپردازی دارد در حالی که رابطه معنادار بین خودباوری و تصویرپردازی مشاهده نشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تصویرپردازی، خودباوری، عزت نفس،
عنوان انگلیسی
An investigation of the effect of self-efficacy and self-esteem on shaping impression management
چکیده انگلیسی مقاله
Human beings have a consistent interest in understanding the others' impression management for them. In other words, human likes to know how others evaluate them, and what impression they make in others' views. In this process, people try to seek for the others' reactions or their own thoughts and visions in others' minds; and even to make their views positive. This process is called impression management. In this case, people's personality in employing and using impression management is of great importance. Self-esteem and self-efficacy are two aspects of personality which have a magnificent role in impression management. The present study aims at investigating the role of these two personality variables in employing impression management. The findings of the study showed that self-esteem had a positive and meaningful correlation with impression management, while there was no meaningful correlation between self-efficacy and impression management.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رضا طهماسبی |
استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
حسن غفاری |
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشگاه آزاداسلامی، واحد کرمان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی کرمان (Islamic azad university of kerman)
مهدی شبانی |
کارشناس ارشد مدیریت دولتی، پردیس فارابی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_51516_ea506520350210638a805cb248504339.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210026.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات