این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 30 آبان 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۲، شماره ۳، صفحات ۳۷۵-۳۹۸
عنوان فارسی
بررسی و تبیین مدل مربیگری در آموزش منابع انسانی براساس نظریه دادهبنیاد
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر مربیگری در آموزش منابع انسانی را براساس نظریه دادهبنیاد بررسی کرده است. این پژوهش در چارچوب رویکرد کیفی و با بهکارگیری روش تحقیق دادهبنیاد انجام گرفته است. ابزار جمعآوری دادهها، مصاحبههای نیمهساختاریافته بود. به منظور گردآوری اطلاعات، با بهکارگیری روش نمونهگیری هدفمند و نمونهگیری گلولهبرفی با 7 نفر از خبرگان آموزش که با مربیگری آشنا بودند، مصاحبه شد. تجزیه و تحلیل دادهها در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام گرفت براساس آن، مدل کیفی پژوهش طراحی شد. نتایج پژوهش حاضر نشاندهنده 11 مقوله کلی، 15 مقوله فرعی و 61 خردهمقوله است که در قالب مدل پارادایمی شامل شرایط علّی (اهداف اولیه و اهداف ثانویه)، عوامل زمینهای (حوزههای مدیریتی و بهسازی)، شرایط مداخلهگر (موانع سازمانی و موانع اطلاعاتی- انگیزشی)، راهبردهای تعاملی (شرایط مربی، متربی و سازمان)، و عوامل پسآیندی (مزایای فردی، مزایای سازمانی و معایب طراحی، اجرا و ارزشیابی) قرار گرفت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش منابع انسانی، مربیگری، نظریه دادهبنیاد،
عنوان انگلیسی
Studying the coaching model in training of human resource based on grounded theory
چکیده انگلیسی مقاله
The present study has dealt with studying the coaching model in training of human resource based on grounded theory. This study has done on qualitative bases and has utilized grounded theory approach besides semi-structured interviews for data collecting. In this study, interview was conducted, by using purposive and chain sampling, 7 training experts who were familiar with coaching. This qualitative study was conducted using the grounded theory method and data were analyzed using Straus and Corbin's method (three stages of coding).11 categories were emerged from data which based on paradigm model are: Casual conditions (primarily objectives and secondary objectives), context (managerial and developmental areas), intervening conditions (organizational barriers and informational-motivational barriers), Interactions strategies (coachee, coach and organizational conditions) and Consequences (individual and organizational advantages and designing, implementing and evaluation disadvantages).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Coaching, Grounded Theory, training of human resource
نویسندگان مقاله
کورش فتحی واجارگاه | fathi vajargah
استاد دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
اباصلت خراسانی |
استادیار، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
سمیه دانشمندی |
دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی در آموزش عالی، دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
مانی آرمان |
استادیار دانشکده علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_51515_2cf46e6dafa0c1274098e5acdecc1ef2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210025.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات