این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۴، شماره ۱، صفحات ۱۸۱-۲۰۱

عنوان فارسی بررسی رابطه آموزه‌های اسلامی قابل ادراک با متغیرهای اثربخشی پیام تبلیغاتی در حوزه تبلیغ کالاهای مصرفی
چکیده فارسی مقاله استراتژی‌های جذابیت پیام تبلیغاتی منعکس‌کننده واکنش‌های مشتری و در نهایت اثربخشی پیام تبلیغاتی است که به‌طور بالقوه قصد خرید را افزایش می‌دهد و نگرش‌های در حال تغییر مخاطبان آگهی را بهبود می‌بخشد. از طرفی، قرآن کریم آگهی و تبلیغات را ممنوع نمی‌کند، در حقیقت باید تبلیغات را برای ترویج باورها و شعائر اسلامی به‌کار گرفت. در این تحقیق، به‌کارگیری آموزه‌های اسلامی قابل ادراک در محتوای پیام تبلیغاتی کالاهای مصرفی و تأثیرگذاری آن بر مخاطبان آگهی از دیدگاه رؤسای کانون‌های تبلیغاتی بررسی شده است. ابزار پژوهش پرسشنامه است. برای اجرای تحقیق 305 نفر از رؤسای کانون‌های تبلیغاتی سراسر کشور با روش نمونه‌گیری تصادفی نظام‌مند انتخاب شدند. نتایج مدل معادلات ساختاری پژوهش نشان داد آموزه‌های اسلامی قابل ادراک تأثیر مثبت و معنادار بر احساس مثبت پاسخگویان ، و تأثیر غیرمستقیم و معنادار بر قصد خرید آنان می‌گذارد. ضمن اینکه نگرش نسبت به آگهی به عنوان مهم‌ترین و تأثیرگذارترین متغیر میانجی بر رابطه علی متغیرهای برونزا و درونزای مدل اثربخشی پیام تبلیغاتی حاوی آموزه‌های اسلامی قابل ادراک محسوب می‌‌شود.    
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Examining the Relationship of Perceived Islamic Teachings with Ad Effectiveness Variables in Advertising of Consumer Pproducts
چکیده انگلیسی مقاله The strategies of message attractiveness of Ad reflect the customers' responses and ad effectiveness which in turn, potentially increase the audiences' attitudes and purchase intentions. On the other hand, the holy Quran does not inhibit advertising and indeed ad should be applied in promoting Islamic teachings. In this research, applying perceived Islamic teachings in the content of ad message of consumer products and their effects on ad audiences is examined on the viewpoint of ad experts. A questionnaire is designed and distributed to 305 managers of ad agencies in all over the country by using a random systematic sampling. According to the results of structural education modeling, perceived Islamic teachings have positive and meaningful effect on positive emotions. Also perceived Islamic teachings also have indirect effect on purchase intention. Also attitude to ad has been considered as the most important mediator on the casual relations of exogenous and endogenous variables in the research structural equation modeling.      
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سیدمحمود حسینی امیری | seyed mahmoud hoseini amiri
استادیار بخش مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)

میرزا حسن حسینی | mirza hassan
استاد، بخش مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)

اوژن کریمی |
استادیار، بخش مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)

زین العابدین رحمانی رحمانی |
استادیار، بخش مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_56512_a774fc5f5d39eb81cf975bebf698ab31.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-209947.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات