این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 25 آبان 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۴، شماره ۱، صفحات ۷۳-۹۶
عنوان فارسی
تحلیل تأثیر شوخطبعی بر فرهنگ سازمانی و انسجام گروهی
چکیده فارسی مقاله
این مطالعه تأثیر شوخطبعی بر فرهنگ سازمانی و انسجام گروهی را با روش تحلیل عاملی تحلیل کرده است. جامعه آماری این پژوهش را همه کارکنان دانشگاه فنیوحرفهای کرمانشاه تشکیل دادهاند که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی نسبی و بهرهگیری از جدول مورگان، 181 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. دادههای مورد نیاز با بهکارگیری پرسشنامه جمعآوری و با نرمافزار آموس تحلیل شد. نتایج حاکی از آن است که بین شوخطبعی و فرهنگ سازمانی (فرهنگ مشارکتی، انعطافپذیر، مأموریتی و سازگاری) ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین، بین شوخطبعی و انسجام گروهی (انسجام تکلیف و انسجام اجتماعی) رابطه معناداری وجود دارد. در نهایت، میتوان گفت مدیران ملزم به پذیرش طنز به عنوان یکی از اشکال ارتباطات هستند، و باید نسبتی منطقی بین هدفهای سازمانی و استانداردهای عمومی- اجتماعی کار برقرار کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
انسجام گروهی، شوخطبعی، فرهنگ سازمانی، طنز،
عنوان انگلیسی
Effect of Humor on Organizational Culture and Group Cohesion
چکیده انگلیسی مقاله
It study examined the relationship between Humor on organizational culture and group cohesion Using factor analysis deals. The population of this studies all technical and professional staff, Kermanshah University has established who relative advantage of using random sampling of 181 individuals was selected Morgan and using questionnaire data collected, Amos and software tests. Results indicate that between humor and organizational culture (the culture of collaborative, flexible, mission and consistency) there is a significant positive relationship. Between humor and group cohesion (task cohesion and social cohesion) there is a significant relationship. Finally it can be said that executives accept humor as a form of communication, and should try to make a logical relationship between organizational goals and common standards - to establish social work.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Group cohesion, Humor, Organizational Culture
نویسندگان مقاله
حسین حیدری |
دانشجوی دکتری، مدیریت سیاستگذاری بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
وحید خاشعی |
استادیار، گروه مدیریت، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
مرتضی معروفانی اصل | معروفانی asl
دانشجوی دکتری، مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال (Islamic azad university of tehran north)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_56507_ba2e5ed9fcb4607798dde7744017ad10.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-209942.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات