|
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۴۷۵-۴۹۸
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی رابطه بین پیادهسازی سیستمهای الکترونیکی و میزان رضایتمندی مشتریان (مورد مطالعه: شعب بانک صادرات استان مازندران) |
|
چکیده فارسی مقاله |
یکی از بزرگترین فرصتها و چالشهایی که سازمانهای امروزی با آن مواجهند، بهکارگیری تکنولوژیهای تحت وب است. اینترنت به عنوان ابزاری برای مبادلات اقتصادی، منابع جدیدی برای ایجاد درآمد در اختیار سازمانها قرار داده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین پیادهسازی سیستمهای الکترونیکی و میزان رضایتمندی مشتریان انجام گرفته است. روش این پژوهش توصیفی، از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش آن دسته از مشتریان بانک صادراتند که در این بانک حساب دارند و خدمات بانکداری الکترونیکی را بهکار گرفتهاند. مدل تحقیق با نمونهای متشکل از 384 نفر از مشتریان که با روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شده بودند، آزمون شد. اطلاعات لازم با ابزار پرسشنامه محققساختهای که پایایی آن 92/0 بهدست آمد، جمعآوری شد. یافتههای تحقیق نشان داد روند عرضه خدمات، سرعت پاسخگویی و کاهش هزینهها، شاخصهای اصلی پیادهسازی سیستمهای الکترونیکی بانک صادرات استان مازندران هستند و بین شاخصهای سهگانه رضایت مشتری، تصویر ذهنی مشتریان قویترین شاخص است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
رضایتمندی، سیستمهای الکترونیکی، مشتریان بانکها، |
|
عنوان انگلیسی |
Assessing Relationship between the Iimplementation of the Electronic System and the Level of Customer Satisfaction in Branches of Bank Saderat of Mazandaran |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
One of the biggest opportunities and challenges facing organizations today is the use of web Technology. The Internet as a tool for economic exchanges create new sources of income for most of organizations put. The present study investigated the relationship between customer satisfaction and implementation of electronic systems has been. This research used a descriptive, correlational survey. The population of this study is those that export customers in the bank accounts and electronic banking services have. Model study with a sample of 384 clients was assessed using random sampling. The reliability of the questionnaire .92 was obtained. The results showed that the performance of services, response time and reduce costs, the main indicators BSI implementation of a province and among the three indicators of customer satisfaction, customer self-image is the most significant. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Bank, Customer satisfaction, Consumers, Electronic banking |
|
نویسندگان مقاله |
آصف کریمی | استادیار، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
اسماعیل شعبانی نژاد | کارشناس ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
غلامرضا ادیب فر | کارشناس ارشد مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ابهر، ابهر، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی ابهر (Islamic azad university of abhar)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jomc.ut.ac.ir/article_57667_fc14cb979eb4ef9f9c9f2f1b7de567ec.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-209932.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|