این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 2 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۳۴۵-۳۶۸
عنوان فارسی
بررسی عوامل محرک خلاقیت سازمانی بر اساس ادراک دانشگاهیان (مورد مطالعه: دانشگاه خلیج فارس)
چکیده فارسی مقاله
سازمانهای امروزی بهویژه دانشگاهها و مؤسسات آموزشی، با محیطهای بهسرعت در حال تغییر روبهرو هستند و باید بهطور مستمر نوآور باشند تا بتوانند در صحنه رقابت باقی بمانند و این فقط با ایجاد نظرها و پاسخهای قوی ناشی از فرایند خلاقیت سازمانی ممکن است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل محرک خلاقیت سازمانی در دانشگاه خلیج فارس انجام گرفته است. بدین منظور، موضوع پژوهشی در قالب بررسی متون نظری خلاقیت در سازمان بررسی شد. پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی و از نوع همبستگی است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محققساخته بوده است که بین دانشگاهیان دانشگاه خلیج فارس توزیع شد. برای تعیین پایایی ضریب آلفای کرونباخ محاسبهشده و دادههای جمعآوریشده با تحلیل مسیر و تحلیل رگرسیون خطی تجزیهوتحلیل شد. نتایج نشان داد مدل مفهومی پژوهش دربردارنده چهار بعد اصلی خلاقیت سازمانی، عوامل فردی، گروهی و سازمانی است. همچنین، نتایج نشان داد عوامل فردی و عوامل سازمانی بهطور مستقیم، و عوامل گروهی بهطور مستقیم و غیرمستقیم بر خلاقیت سازمانی تأثیر میگذارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
خلاقیت سازمانی، عوامل سازمانی، عوامل فردی، عوامل گروهی،
عنوان انگلیسی
The Organizational Creativity Stimulator Factors based on Society Perceptions (Case: Persian Gulf University)
چکیده انگلیسی مقاله
Today's organizations especially University and other educational institutes face a rapidly changing environment where they must continuously innovate in order to remain competitive. However, this cannot occur unless a plentiful supply of rich ideas and solutions from an organizational creativity's process. This study was conducted with purpose of identifying organizational creativity's stimulator factors in Persian Gulf University. In order to achieving this purpose, investigational subject has been researched under the subject of creativity literature investigation in organization. This study can be classified as an "applied research" while as for data gathering, it can be classified as a "descriptive" study with "correlation" strategy. For data acquisition, scholar made questionnaire was used that filled in by students and teachers at Persian Gulf University. The reliability of it was calculated by using of Cronbach's alpha. Gathering data has been analyzed by using the path and linear regression analysis. The result of this study is achievement to a conceptual model that includes four main organizational creativity dimensions as dependent variable, and individual factors, group factors and organizational factor as independent dimensions. The results also indicate that the individual and organizational factors directly and the group factors both directly and indirectly influence the organizational creativity.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمید شاهبندرزاده |
استادیار، گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)
سمیرا کریمی |
کارشناس رشد، گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_57620_770305adf7e79b0f5d94707d925cbc97.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-209926.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات