این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۴۸-۵۵

عنوان فارسی نقش رسانه های جمعی در توسعه ورزش
چکیده فارسی مقاله عصر حاضر را «عصر ارتباطات» نامیده­اند یعنی در این عصر به دلیل وجود کاربرد وسایل ارتباط‌جمعی که وسعت، نفوذ و تأثیرات آن‌ها بسیار زیاد است، ارتباطات جمعی شکل نوینی یافته و تحولات جامعه بشری را تحت­الشعاع قرار داده است. رسانه­ها به‌عنوان بخشی از ساختار نوین جامعه و یکی از دستگاه­های فراگیر و گسترده در دسترس همگانی، در تمامی کشورها نقش حساس و مهمی را در زمینه­های مختلف سیاسی، فرهنگی – اجتماعی، اقتصادی و ... ایفا می­کنند. این تحقیق که از نوع پژوهش­های توصیفی- تحلیلی بوده، به بررسی نقش رسانه­های جمعی در گسترش و توسعه ورزش در جامعه می­پردازد. تحلیل نظریات و مبانی پژوهش نشان می­دهد رسانه­های جمعی به‌مثابه بزرگراه‌های اطلاعاتی و پل ارتباطی تأثیرگذار بر افکار عمومی نقش مهمی در فرایند اطلاع­رسانی، گفتمان سازی، آموزش، مشارکت اجتماعی و فرهنگ­سازی ورزشی در جامعه و اعتلای ورزش کشور و توسعه و فراگیر نمودن آن بر عهده دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رسانه های جمعی، ورزش های همگانی، رادیو و تلویزیون، مطبوعات،

عنوان انگلیسی The role of mass media in the development of sport
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays, the"age of communication" that is called in the evening due to the wide use of media, their impactis enormous, with new forms of mass communicationand the development of human society has been affected. As part of the new structure of community media devices available and widespread public and critical role in all major countries in various fields of political, socio-cultural, economic, and ...Play. This research is a descriptive study-an analysis of the role of mass media in the developmentof sport in society. The results showed that mass media information, such as highways and bridges affect public opinion plays an important role in Notification process, rhetoric of education, social and cultural participation in sports, community sports development, comprehensive development of the country and are in charge.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Mass Medias, sports of Public, Radio and TV, Press

نویسندگان مقاله محمد خالدیان |
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور

فردین مصطفایی |
دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه پیام نور

مهران صمدی |
استادیار مدیریت رسانه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز (Islamic azad university of tabriz)

فرخ کیا |
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور


نشانی اینترنتی http://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_589_131.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1062/article-1062-208146.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات