این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 13 آذر 1404
مدلسازی در مهندسی
، جلد ۱۰، شماره ۲۹، صفحات ۶۱-۷۰
عنوان فارسی
تحلیل عددی اثر مجموعه چرخهای انواع هواپیماها در تعیین نواحی بحرانی روسازی صلب باند فرودگاه
چکیده فارسی مقاله
طراحی ضخامت روسازی صلب باند فرودگاه مبتنی بر تنش کششی بحرانی در زیر دال بتنی میباشد. هدف از انجام این تحقیق تعیین نواحی بحرانی دال بتنی تحت بارگذاری انواع هواپیماها در محیط سه بعدی اجزا محدود است. در این مقاله با توجه به مدلسازیهای سه بعدی صورت گرفته با استفاده از نرم افزار اجزا محدود ABAQUS، مطالعه عددی به منظور تعیین نقش مجموعه چرخ هواپیماهای مسافربری، تجاری و نظامی بر تنش بحرانی وارده بر روسازی و تعیین نواحی بحرانی روسازی صلب باند فرودگاه صورت پذیرفته است. بدین منظور آرایش چرخهای 148 هواپیمای مختلف در حالات مختلف بارگذاری در لبه و وسط دال بتنی مدلسازی شده است. نتایج این مطالعه بیانگر آنست که در میان هواپیماهای مختلفی که در فرودگاههای جهان تردد میکنند، A380F، B777-300ER، C17A و Concorde بیشترین تنش کششی را بر روسازی صلب باند فرودگاه تحمیل میکنند. همچنین در طیف وسیعی از هواپیماها، در حالتی که طول تایر چرخها در لبه دال بتنی قرار میگیرد، بحرانیترین تنش در زیر دال بتنی اتفاق میافتد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مطالعه عددی، روسازی صلب، باند فرودگاه، تنش بحرانی
عنوان انگلیسی
NUMERICAL ANALYSIS EFFECT OF AIRCRAFT MAIN GEARS ON THE CRITICAL ZONES OF RUNWAY RIGID PAVEMENT
چکیده انگلیسی مقاله
Rigid pavement design in airport runways is based on tension critical stress at the bottom of the concrete slab. Determination of slab's critical zones, under airplanes loading types in 3D finite element modeling is the objective of this study. Numerical study to determination main gear role in passenger, commercial and military airplanes on pavement critical stress and also critical zones determination in the runway rigid pavement by using of finite element software, ABAQUS is done. In order to this study, 148 wheels characteristic of different airplanes and in various loading positions including edge and center of the concrete slab is considered. Results show that among different airplanes, A380F, B777-300ER, C17A and Concorde impose maximum tensional stress on the solid pavement airport runway. Also in all kinds of airplanes, the maximum critical stress under concrete slab is happening when the length of wheels lie on concrete slab edge.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
غلامعلی شفابخش | shafabakhsh
عباس اکبری | akbari
احسان کاشی | kashi
نشانی اینترنتی
http://modelling.journals.semnan.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-116&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1058/article-1058-207816.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات