این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 15 آذر 1404
مدلسازی در مهندسی
، جلد ۱۳، شماره ۴۳، صفحات ۳۹-۴۵
عنوان فارسی
بهینه سازی شکل و ضخامت عرشه ی فولادی ورق ذوزنقه ای سقف کامپوزیتی بر اساس مطالعات عددی
چکیده فارسی مقاله
درک مکانیزم درافزایش عرض بارگیر تیرهای کامپوزیتی، معطوف به پارامترهای هندسی و فیزیکی ورق ذوزنقه ای عرشه فولادی است.اساس این تئوری مطالعات عددی و آزمایشگاهی محققین کشورهای اروپائی و آمریکادر سال 1948میلادی می باشد. به منظوربهبودطرح های پوشانه فولادی صفحات کمپوزیتی پارامترهای متعددی، مانندارتفاع کنگره، زاویه خم، شرایط اصطکاکی سطح و غیره، که با مطالعات عددی نشان داده شده اند،که در مقاومت رفتاری بسیار مهم هستند وابسته است.نتایج این مطالعه نشان داده، عرشه فولادی مورد تحلیل عددی با توجه به زاویه خم و طول گام مشخص،برای بارگذاری ها و دهانه بارگیرمختلف نتایج مطلوبی را می دهد. از این رو مطالعه برروی عرشه فولادی با توجه به بهینه سازی عددی بانرم افزارMATLAB،باعث کاهش بار مرده سازه وافزایش عرض بارگیر تیرکامپوزیت به همراه کاهش ضخامت ورق ذوزنقه ای منجر گردیده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بهینه سازی شکل و ضخامت،عرشه فولادی،سقف کامپوزیت
عنوان انگلیسی
Optimize the shape and thickness of the steel deck roof trapezoidal composite plates based on numerical studies
چکیده انگلیسی مقاله
Understanding the mechanism in increasing the width of composite beam tonnages refers to the geometric and physical parameters of the trapezoidal sheet of the steel deck. This theory is based on numerical and experimental studies of countris in Europe and America in 1948. Several parameters of composite steel plates, which are very important in treatment resistance, are height of the congress, bending angle, surface friction conditions, etcetera, that are shown with numerical studies and are aim to improvement of mask steel projects. The results are shown that the analytical numerical steel deck according to bending angle and certain pitch length gives the desire results for loading and span various loading spans In this regard the study on the steel deck according to numerical optimization with MATLAB software causes reduction of dead load structure and increase the width of the tonnage of composite beam with thickness reduction of trapezoid sheet.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فرهاد قلی پور | farhad gholipor
ناصر ظریف مقدم با صفت | naser moghadam ba sefat
نشانی اینترنتی
http://modelling.journals.semnan.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-789-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1058/article-1058-207687.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمران-سازه
نوع مقاله منتشر شده
کاربردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات