این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید، جلد ۷، شماره ۱۴، صفحات ۷۹-۹۰

عنوان فارسی ارائه مدلی جهت کاهش هزینه‌های وارانتی دومرحله‌ای گسترش‌یافته بر مبنای نوع مشتریان با توجه به نرخ مصرف
چکیده فارسی مقاله در این مقاله، یک مدل وارانتی بررسی می‌گردد که تحت آن پس از پایان دوره وارانتی دومرحله‌ای، یک دوره وارانتی اضافی به مشتری ارائه می‌شود. دوره‌ی وارانتی دومرحله‌ای به دو مقطع تقسیم می‌شود، مقطع اول دوره‌ی تعویض/ تعمیر مجانی (FRRW) و دیگری دوره‌ی وارانتی نسبی (PRW) است. اگر خرابی محصول در طول دوره‌ی FRRW رخ دهد، آن محصول توسط تولیدکننده به‌صورت رایگان تعمیر یا با یک محصول نو تعویض می‌گردد. در دوره‌ی PRW تولیدکننده و مشتری در پرداخت هزینه‌های تعمیر مشترک می‌باشند و در دوره وارانتی گسترده تنها تعمیر حداقلی انجام می‌شود. ازآنجایی‌که نرخ مصرف مشتریان در یک بازه‌ی زمانی مشخص متفاوت است، بهتر است قبل از تعیین نوع سیاست وارانتی، به دسته‌بندی مشتریان براساس نرخ مصرفشان پرداخته شود. این کار سبب کاهش هزینه‌های وارانتی می‌گردد. در نهایت به تحلیل حساسیت میزان درصد مشتریان کم‌مصرف (پرمصرف) در مقدار هزینه‌ی کل پرداخته شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Presentation a Model for Reducing Two-stage Expanded Warranty Costs Based on Customer Type Based on Consumption Rate
چکیده انگلیسی مقاله This paper examined a warranty model where after the end of the two-phase warranty period, an extra warranty period is provided to the customer. The two-phase warranty period is split into two sections; the first period is free replacement / repair warranty (FRRW) period and the other is period of Pro-Rata Warranty (PRW). If the product failure occurs during the FRRW period, the damaged product is repaired by the manufacturer free or replaced by a new product. If this failure occurs in PRW period, the manufacturer and the customer are both responsible for paying for the repair costs; and if the failure happens during the extended warranty period, only minimal repairs is made. As customer consumption rate differs in a given period, it is advisable to classify customers based on their rate of consumption before determining the type of warranty policy, which will reduce the cost of warranties. Then, for each type of customer, a maintenance policy are supplied. In addition, the percentage of low consuming customer (high-consumption) will be effective in the overall costs.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ام البنین یوسفی |
دانشگاه صنعتی مالک اشتر.دانشکده مهندسی صنایع

رامین اخلاق |
مدیریت مهندسی، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، اصفهان

فاطمه رشیدیان |
2- دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، دانشکده مهندسی صنایع


نشانی اینترنتی https://ier.basu.ac.ir/article_3005_b985edc7bdaea70a0c612262a6db196d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1430/article-1430-2066920.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات