این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
International Journal of Engineering، جلد ۲۹، شماره ۸، صفحات ۱۱۶۷-۱۱۷۴

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Oscillation Control of Aircraft Shock Absorber Subsystem Using Intelligent Active Performance and Optimized Classical Techniques Under Sine Wave Runway Excitation (TECHNICAL NOTE)
چکیده انگلیسی مقاله This paper describes third aircraft model with 2 degrees of freedom. The aim of this study is to develop a mathematical model for investigation of adoptable landing gear vibration behavior and to design Proportional Integration Derivative (PID) classical techniques for control of active hydraulic nonlinear actuator. The parameters of controller and suspension system are adjusted according to bees optimization algorithm by minimizing body acceleration objective function. The results of numerical simulation indicates that the active landing gear system based on bees intelligent algorithm increases passengers and ride comfort and structure fatigue life by decreasing displacement, acceleration and load transmitted to airframe and shock absorber system significantly about 70% and 80% averagely compared to passive performance during touchdown phase with sine wave runway disturbance.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله Behrooz Attaran |
mechanical engineering, shahid chamran university

Milad Zarchi |
Mechanical Engineering Department, Shahid Rajaee Teacher Training University


نشانی اینترنتی http://www.ije.ir/article_72780_41b858e25e784d34fa604af0e221711d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/409/article-409-2062269.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات