|
فرهنگ در دانشگاه اسلامی، جلد ۳، شماره ۸، صفحات ۳۹۵-۴۱۲
|
|
|
عنوان فارسی |
شناسایی شایستگیهای مطلوب دانشجویان مقطع کارشناسی رشته مدیریت، با تمرکز بر رویکرد اسلامی- ایرانی (مطالعۀ موردی: دانشکده مدیریت دانشگاه تهران) |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف: هدف از این پژوهش، شناسایی و تعیین شایستگیهای مطلوب دانشآموختگان مقطع کارشناسی رشته مدیریت دانشگاه تهران با تمرکز بر رویکرد اسلامی- ایرانی بوده است تا بتواند گام مهمی را در جهت انطباق هر چه بیشتر محصول دانشگاه و نیاز بازار کار، بردارد. روش: این پژوهش با استفاده از روش کیفی و انجام مصاحبههای نیمهساختاریافته با 20 نفر از اساتید رشتۀ مدیریت و مدیران سازمانهای دولتی و خصوصی که با روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شده بودند، انجام شد. پس از جمعآوری اطلاعات، شایستگیهای مطلوب دانشآموختگان رشتۀ مدیریت با روش تحلیل تم استخراج شد. یافتهها: پس از طی مراحل تحقیق، شایستگیهای مطلوب دانشآموختگان در قالب در پنج تم اصلی با نامهای دانش، رفتار، مهارت، تواناییهای ذهنی و ویژگیهای شخصیتی به دست آمد. نتیجهگیری: دانشآموختۀ مدیریت باید تواناییها و قابلیتهای ذهنی خاصی را متناسب با رشتۀ مدیریت داشته باشد و به دانشهای تخصصی مدیریت، مسلّط باشد. از دیگر قابلیتهای فکری مطلوب، میتوان به تفکر خلاق، ذهن ساختاریافته، تفکر انتقادی، توانایی تفکر فردی و جمعی و توانایی تفکر کلی و جزیی به طور همزمان اشاره کرد. همچنین دانشآموختۀ شایستۀ مدیریت باید دوران تحصیلی مطلوبی را گذرانده باشد. انتظار میرود دانشآموختۀ شایستۀ کارشناسی مدیریت از مؤلفههایی مانند هوش اجتماعی لازم، هدفمداری، انگیزۀ یادگیری، داشتن نگاه دینی به علمآموزی و... برخوردار باشد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
شایستگی،دانشآموختۀ شایسته،تحلیل تم، |
|
عنوان انگلیسی |
Identifying Desired Competencies of Undergraduate Students in Management with an Islamic-Iranian Approach (Case Study: Management Faculty of Tehran University) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
حسین رحمانی |
محمد علی شاه حسینی | mohammad ali
علی اصغر پور عزت | ali asghar
|
|
نشانی اینترنتی |
|
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|