این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
منابع انسانی ناجا، جلد ۹، شماره ۵۳، صفحات ۷۵-۱۰۲

عنوان فارسی تأثیرنظام پرداخت بر بهره وری کارکنان (مورد مطالعه:کارکنان بانک قوامین شعب شهر تهران)
چکیده فارسی مقاله حقوق و مزایای مناسب بر طرز سلوک و رفتار سطح زندگی، قدرت خرید و سلامت روحی و روانیکارکنان تأثیر فراوان داردو درنهایت باعث افزایش بهره وری دربانک م یگردد. عدم رضایت از پرداختنیز نه تنها بر کارایی بانک اثر منفی دارد بلکه کیفیت زندگی کاری شاغلین را نیز کاهش م یدهد ودرنهایت برکاهش کارایی، رفتارهای ناهنجار و مفاسد اجتماعی کارکنان بانک م یانجامد.جبران خدماتاشاره دارد به همه اشکال مبادله مالی، خدمات مادی و مزایا که کارکنان به عنوان بخشی از یک رابطهاستخدام ی تعریف م یکنند جبران خدمات به دو بخش جبران خدمات مالی و غیر مالی تقسیم م یشود.هدف اصلی این تحقیق بررسی تأثیر نظام پرداخت بر بهره وری کارکنان بانک قوامین شعب شهر تهرانم یباشد. جامعه آماری مقاله حاضرشامل کلیه کارکنان بانک قوامین شاغل در شعب شهر تهران است.نمونهآماری با روش نمون هگیری تصادفی ساده و با استفاده از آزمون کوکران به تعداد 242 نفر انتخاب گردید.ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته م یباشد.برای بررسی روایی پرسشنامه با استفاده از نظراتاساتید وصاحبنظران مرتبط روایی آن مورد تایید قرار گرفت و اعتبار پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای0( بدست آمد که نشان از اعتبار مناسب پرسشنامه م یباشد.برای تجزیه وتحلیل / کرونباخ عدد) 895تک نمونه ای وآزمون فریدمن استفاده شده است. نتایج t داده ها از آزمون کلموگروف-اسمیرنف ،آزموننشان م یدهدکه عوامل مؤثر بر نظام پرداخت شامل: حقوق و مزایا )پرداخت ثابت(، پاداش و اضافه کاریو سایر پرداخ تها )پرداخت متغیر(، تسهیلات و خدمات رفاهی بر بهره وری کارکنان در بانک قوامین مؤثربوده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The effect of payroll staff productivity (Case study of Qawamin Bank of Tehran Branch)
چکیده انگلیسی مقاله The appropriate salaries and benefits have much influence on behavior and behavior of the living standards, purchasing power, and mental and emotional health of the staff, and ultimately increases the productivity of the bank employees. Unsatisfaction with payment also affects not only the bank's performance, but also reduces the quality of working life of the employees and ultimately leads to the efficiency decrease, abusive behaviors and social mismanagement of the bank's employees. Services compensation refers to all forms of financial transaction, material service, and benefits that employees define as part of a recruitment relationship. service compensation is and non-financial compensation. The main purpose of this research is to investigate payment system on the productivity of employees of Qavamin Bank, Tehran Branch. The statistical society of this paper consist of all employees of Gwamyn Bank employed in Tehran's branches of 242 people. The statistical sample is a simple random sampling method using the data collected by the "Cochran" questionnaire. The validity of the questionnaire was confirmed by using the opinions of the professors and its related narratives, and the reliability of the questionnaire was validated using Cronbach's alpha which was obtained (0.895) that shows the validity of the questionnaire. Data analysis was performed using the Kolmogorov-Smirnov test, one-sample t-test, and the Friedman test. The results show that effective factors on the pay system including salary and benefits (fixed pay), rewards and overtime, and other payments (variable payments), facilities and welfare services have been effective on employees productivity in Qwamin Bank.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی ابدالی |
استادیار گروه مالی دانشگاه علوم انتظامی امین

رضا جوادیان |
استادیار گروه راهور دانشگاه علوم انتظامی امین

محمد رضا ضابط |
کارشناس ارشد مدیریت مالی دانشگاه علوم انتظامی امین

علی میری |
کارشناس ارشد مدیریت مالی دانشگاه علوم انتظامی امین

امیر اشرفی |
کارشناس ارشد مدیریت مالی دانشگاه علوم انتظامی امین


نشانی اینترنتی http://phr.jrl.police.ir/article_92154_8e23f5ce925fca47882f5c5dbded369a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1216/article-1216-2015423.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات