|
مدیریت فرهنگی، جلد ۱۳، شماره ۱ (پیاپی ۴۳)، صفحات ۱-۲۷
|
|
|
عنوان فارسی |
شناسایی ابعاد و مولفه های فرهنگی و آموزشی الگوی ارتقاء فرهنگی آموزش زبان خارجی مورد مطالعه: زبان انگلیسی |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف این پژوهش، شناسایی ابعاد و مولفه های فرهنگی و آموزشیِ الگوی ارتقاء فرهنگی آموزش زبان خارجی (زبان انگلیسی) جهت آموزشگاههای زبان است.این پژوهش از نوع کاربردی، ترکیبی، توصیفی و پیمایشی می باشد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل صاحبنظران دانشگاهی و در بخش کمی شامل کلیه مدرسان آموزشگاههای شهر تهران می باشد. نمونه آماری طبق فرمول کوکران شامل 400 نفر برای جامعه نامحدود است. ابزار جمع آوری اطلاعات، مصاحبه نیمه ساختمند، پرسشنامه های استاندارد و محقق ساخته تعیین گردید، سنجش روایی از طریق اخذ نظرات صاحبنظران دانشگاهی و خبرگان حوزه های فرهنگی و آموزشی با تکنیک دلفی و سنجش اعتبار پایایی از طریق آزمون کرونباخ محاسبه شد.برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های کولموگروف- اسمیرنوف، تحلیل عاملی تاییدی و اکتشافی و برازش مدل، آزمونt تک نمونه ای و آزمون فریدمن استفاده شد. نتایج و یافته ها منجر به شناسایی سه عامل، دو بُعد و نُه مولفه گردید. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
The Study of Educational and Cultural Dimensions and Components of Cultural Promotion Model in Foreign Language Teaching. Case of Study: English Language |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The purpose of this research is to study the educational and cultural dimensions and components of cultural promotion model in foreign language teaching (FLT). Since English is the most common language in the world today, it was selected as the case. Research methods was applied, quantitative, descriptive and a survey. Society, in qualitative section, includes 15 scholars and in quantitative one consists all teachers of Tehran’s language academies i.e. 400 people based on Cochran’s test. Instruments for data collection include a semi-structured interview and researcher-made questionnaires. Validity of questionnaires achieved by confirmation of elites through Delphi method. For evaluating reliability of the instrument, the Cronbach’s alpha test was utilized. The reliability of variables in general was 0.98 in factors, dimensions and components. To analyze the data, researchers utilized both descriptive statistics and inferential statistics. Results in factors, dimensions and cultural components of FLT indicated that there are 3 factors of intrinsic, internal and external in the subject and they are higher than the average of society. Meanwhile, 2 dimensions and 9 components were recognized: Cultural Dimension includes 5 components and Educational Dimension includes 4 components. Results indicated in the form of a suggestive model and it stipulated the significant effect of cultural factors in FLT. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سمانه محمدخانی | دانشجوی دکتری تخصصی رشته مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی، دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی، علوم و تحقیقات تهران.
عباسعلی قیومی | دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، ج.ا.ا. (استاد راهنما و مسئول مکاتبات)
امیرحسین محمدداودی | دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساوه، ساوه، ج.ا. ایران (استاد مشاور رساله)
سیده نازنین امیر ارجمندی | استادیار و عضو هیئت علمی گروه زیان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تاکستان، تاکستان، ج.ا. ایران. (استاد مشاور رساله).
|
|
نشانی اینترنتی |
|
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|