این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 5 آذر 1404
علوم و صنایع غذایی ایران
، جلد ۱۳، شماره ۵۹، صفحات ۱۰۹-۱۲۲
عنوان فارسی
تأثیر ابعاد بسته بندی بر رضایت و درگیری ذهنی خرید مشتریان با تأکید بر نقش میانجی نگرش آنان نسبت به بسته بندی
چکیده فارسی مقاله
چکیده به منظور بهرهبرداری بهینه از مزایای بسته بندی در صنعت محصولات نوشیدنی لازم است تا مؤلفه ها و معیارهای مهم و تأثیرگذار در بسته بندی محصولات نوشیدنی بر اساس نظرات مصرف کنندگان شناسایی شده تا بتوان در برنامه ریزی ها و فعالیت های بازاریابی، آن ها را مد نظر قرار داد. با توجّه به اهمیت این موضوع، تحقیق حاضر با هدف ارزیابی تأثیر ابعاد بستهبندی بر نگرش مشتریان نسبت به بستهبندی و تأثیر نگرش مشتریان بر رضایت و درگیری ذهنی خرید آنان انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و بر اساس روش گردآوری داده ها، پژوهشی توصیفی محسوب می گردد. به منظور جمع آوری داده های مورد نیاز از پرسشنامه و برای تعیین روایی و پایایی آن از پیش آزمون استفاده شد. برای سنجش روایی پرسشنامه از روش روایی تشخیصی (DV) با استفاده از شاخص میانگین واریانس استخراج شده (AVE) و برای تعیین پایایی از روش پایایی ترکیبی (CR) استفاده شد. پژوهشگران ضمن مرور کامل مبانی نظری و با انتخاب اعضای نمونه آماری به روش تصادفی از بین مشتریان محصولات نوشیدنی شادلی در شهر تهران، فرضیه های پژوهش را با استفاده از روش مدلیابی معادلات ساختاری (SEM) و رگرسیون مورد سنجش قرار دادند. یافتههای تحقیق حاکی از تأثیر معنیدار ابعاد بستهبندی نظیر «رنگ»، «جذابیت»، «شکل»، «درج اطلاعات محصول بر روی بستهبندی»، «اندازه»، «جنس» و «مسائل بهداشتی» بر «نگرش مشتریان نسبت به بستهبندی» و تأثیر معنیدار «نگرش مشتریان نسبت به بستهبندی» بر «رضایت» و «درگیری ذهنی خرید آنان» بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The impact of packaging dimensions on customer satisfaction and Involvement with emphasis on the mediating role of attitudes towards packaging
چکیده انگلیسی مقاله
In order to optimize the utilization of the advantages of packaging in the food industry, it is necessary to identify the most effective components and criteria in the packaging of food products field and to prioritize these products based on the opinions of consumers, so that the results can be considered in the planning and marketing activities of organizations. Regarding such importance, the aim is that this research evaluates the impact of those identified attitudes which shape an attitude on Packaging on customer Satisfaction and Involvement. Based on data collection, the present study is considered as descriptive. Before collecting the data through questionnaire, and so as to check the validity and reliability of the study, a pre-test was taken. Moreover, to assess the validity of the study, the diagnostic validity (DV) using an average variance extracted (AVE) was first calculated and the composite reliability (CR) was then applied to determine the reliability. Therefore, first the researchers reviewed the research literature, then, statistical sample of the population who were the customers of Shadlee in Tehran, were selected and the research hypotheses were tested using structural equations and regressions. Research findings show the significant impact of such Dimensions as “color”, “Attraction”, “Shape”, “Information on the Package”, “Size”, “Type of material” and “Health issues”, on “attitude toward Packaging” and the significant impact of “attitude toward Packaging” on “Customer Satisfaction” and “Involvement”.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
آتوسا صحاف زاده |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
فرشته منصوری |
استادیارگروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
سید حمید خداداد حسینی | seyed hamid khodadad hosseini
استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
اسداله کردناییج |
دانشیارگروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://fsct.modares.ac.ir/article_14188_98b668e3b0a78cceca14d4ddc8ec96dd.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/969/article-969-198109.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات