این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم تربیتی، جلد ۲۱، شماره ۱، صفحات ۹۳-۱۱۴

عنوان فارسی بررسی رابطه‌ی بین حمایت مدیریت با رشد حرفه‌ای خودراهبری دبیران
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه‌ی بین حمایت مدیران مدارس متوسطه با رشد حرفه‌ای خود راهبری معلمان دبیرستان انجام گرفت. روش تحقیق در این پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد. بر اساس اصول علمی و فرمول تعیین حجم نمونه کوکران، 118معلم از منطقه 14 آموزش و پرورش شهر تهران با شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند. داده‌ها بوسیله‌ی دو پرسشنامه‌ی، حمایت مدیریت و رشد حرفه‌ای خودراهبری گردآوری شد. جهت تعیین روایی پرسشنامه‌ها، از نظر متخصصان استفاده به عمل آمد و پایایی ابزارها با استفاده از روش آلفای کرونباخ به ترتیب 96% و 84% برای پرسشنامه‌ها محاسبه گردید. تحلیل نتایج با آزمون t تک نمونه‌ای، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره با بهره‌گیری از روش حل گام به گام انجام شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که بین حمایت مدیریت و رشد حرفه‌ای خود راهبری دبیران همبستگی بالا وجود دارد.(76% =r). از بین مؤلفه‌های حمایت مدیریت دو مؤلفه‌ی مدیر به عنوان رهبر سازمان یادگیرنده و مدیر به عنوان فراهم کننده‌ی منابع با هم 1/61 درصد از واریانس رشد حرفه‌ای خودراهبری دبیران را تبیین نمودند. همچنین رشد حرفه‌ای خود راهبری دبیران در زمینه‌ی جهت‌گیری همکارانه به یادگیری معنادار نبوده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The relationship between management supports with self-directed teachers professional development
چکیده انگلیسی مقاله The present study investigated the relationship between high schools principals support and self-directed teacher professional development. Based on scientific principles and formulas to determine sample size, 118 teachers from the district 14 of Tehran practices were randomly selected. Data were gathered by two surveys, including management support and self-directed professional development. The findings showed a strong relationship between management support and self- directed high school teacher there.(r =%76).two components of Principal as Leader of a Learning Organization and Principal as Resource Provider for both 61/1 percent of the variance was explained by self-directed professional development. Also their growth is not significant in orientation collaborative learning.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله داریوش مهری |
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری

محمدحسن پرداختچی | mohammad hassan
استاد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

غلامرضا شمس مورکانی | shams mourkani
استادیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

حسن محجوب عشرت آبادی |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی دانشگاه تهران و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://education.scu.ac.ir/article_12189_1c348e0902acf96fa07a3e1e3eb8edec.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/950/article-950-194265.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات