|
علوم تربیتی، جلد ۲۱، شماره ۱، صفحات ۷۳-۹۲
|
|
|
عنوان فارسی |
آموزش چندفرهنگی در کتابهای درسی دورهی ابتدایی |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف از پژوهش حاضر آن است تا ضمن بیان مفهوم آموزش چندفرهنگی، وضعیت آموزش چند فرهنگی در کتب درسی دوره ابتدایی مدارس شهر سنندج بررسی گردد که در این راستا میزان توجه محتوای کتابهای آموزشی مدارس ابتدایی به مفاهیم آموزش چند فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش توصیفی- پیمایشی است. برای دستیابی به این منظور کتابهای فارسی و تعلیمات اجتماعی دوره دبستان بررسی گردید. روش تحلیل محتوی کیفی جهتدار با نظر به مؤلفهها و مبانی نظری و رویکرد آموزش تفاوت فرهنگی برای این بررسی به کار گرفته شد و نتایج به دست آمده حکایت از آن داشت که در محتوای کتب درسی دوره ابتدایی توجه چندانی به مفاهیم آموزش چندفرهنگی نشده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Multicultural education in primary school textbooks |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The aim of this study was investigating the multicultural education in primary schools of Iran. In this regard we analyzed the content of elementary textbooks to discover to what extent these books concentrate on multicultural education concepts. To attain this purpose, researchers used qualitative content analysis method for analyzing the Persian and Social instruction textbooks of primary schools. Using content analysis method of the primary school text books showed that not much attention has been paid to the concepts of multicultural education |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
گلاله مکرونی | کارشناس ارشد فلسفه آموزش وپرورش و دبیر آموزش و پرورش و دبیر آموزش و پرورش شهرستان سنندج
کیوان بلندهمتان | استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه کردستان سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه کردستان (Kordestan university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://education.scu.ac.ir/article_12185_53fd4cea8ced6a4b7313a0585c7a3af7.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/950/article-950-194264.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|