این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم تربیتی، جلد ۲۱، شماره ۱، صفحات ۵-۲۰

عنوان فارسی بررسی عملکرد مدارس هیأت امنایی با استفاده از نظریه‌‌ ‌‌داده‌ بنیاد
چکیده فارسی مقاله این پژوهش با هدف بررسی عملکرد مدارس هیأت امنایی انجام شده است. به جهت ویژگی‌ها و شرایط مسلط بر این مدارس برای دست‌یابی به هدف پژوهش از نظریه‌‌ی داده بنیاد استفاده شد. برای گردآوری داده‌های مورد نیاز با استفاده از روش نمونه‌گیری گلوله برفی 15 نفر از گروه‌های ذی‌نفع این مدارس انتخاب و با این افراد مصاحبه نیمه ساختار یافته انجام شد. از اطلاعات گردآوری شده در مصاحبه‌ها، بر اساس فرایند نظریه داده بنیاد، طی مراحل سه‌گانه کدگذاری داده بنیاد (باز، محوری و انتخابی) به ترتیب 254 کد باز، 68 مفهوم و 19 مقوله استخراج گردید. در مرحله نهایی نیز مقولات در ذیل مؤلفه‌های اساسی نظریه داده بنیاد (شرایط علّی، محیطی، واسطه‌ای، محوری، راهبردی و پی‌آمدی) قرار گرفتند و نهایتاً مدل نهایی پژوهش شکل گرفت. در جمع‌بندی کلی در رابطه با این مدارس باید گفت برای این که این مدارس بتوانند عملکرد مطلوبی داشته باشند، باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کرد. در این باره باید به موانع درونی و بیرونی سازمان آموزش و پرورش اشاره کرد. از موانع درونی سازمان آموزش و پرورش می‌توان به ساختار متمرکز و محدودیت اختیار مدیران مدارس اشاره داشت. از موانع بیرونی سازمان نیز می‌توان به فقر فرهنگی و مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد که از موانع تقویت و بهبود عملکرد این مدارس به شمار می‌آید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The performance evaluation of board of trustees oriented schools (Heyat omana)
چکیده انگلیسی مقاله This study was conducted to evaluate the performance of Board of trustees oriented schools (Heyat omana). Due to the characteristics and conditions of schools, to achieve the objective the Grounded theory was used. To collect the required data using a snowball sampling of 15 schools selected beneficiary groups and semi-structured interviews were conducted with these individuals. The information gathered in the interviews, based on the Grounded theory, the Foundation has three stages of coding (open, axial and selective) to open the 254, 68 and 19 categories of data were extracted. The categories below are the major components of the final Grounded Theory (condition, peripheral, intermediate, central, strategic and outcome) were formed and eventually the final research model
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله یدالله مهرعلی زاده |
استاد دانشگاه شهید چمران اهواز دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)

امید مهنی |
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)

حسین الهام پور |
مربی دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید چمران (Shahid chamran university)


نشانی اینترنتی http://education.scu.ac.ir/article_12150_998f3a021cb5f282efd3a726623a626a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/950/article-950-194261.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات