این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 19 آبان 1404
سیاست گذاری اقتصادی
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱-۲۰
عنوان فارسی
بررسی الگوی ساختار، رفتار و عملکرد بازار:مطالعه موردی صنایع چرم، کیف و کفش ایران
چکیده فارسی مقاله
رویکرد اصلی اقتصاد صنعتی برای تحلیل بازار بر پایه الگوی ساختار، رفتار و عملکرد و رابطه متقابل بین آنها بنا شده است. هدف این مقاله نیز بررسی ارتباط متقابل بین عناصر ساختار، رفتار و عملکرد بازار در صنایع کیف، کفش و چرم ایران میباشد. برای این منظور مدل سیستم معادلات در برگیرنده متغیرهای سهم بازار، تبلیغات و سودآوری برای بنگاههای صنایع چرم، کیف و کفش ایران در سال 1386 با استفاده از روش حداقل مربعات سه مرحلهای (3SLS) تخمین زده میشود. نتایج حاصل از تخمین مدل دلالت بر آن دارد که متغیرهای تبلیغات و سودآوری تأثیر مثبت بر سهم بازار دارند. تأثیر متغیرهای سهم بازار و سودآوری نیز بر تبلیغات مثبت و معنیدار میباشد. این در حالی است که علیرغم مثبت بودن رابطه بین تبلیغات و سودآوری، تأثیر سهم بازار بر سودآوری این بنگاهها منفی میباشد. یافتههای این مطالعه همچنین از تأثیر مثبت و معنیدار متغیر صادرات بر سهم بازار و تأثیر مثبت ولی بیمعنی موجودی سرمایه بر روی تبلیغات حکایت دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محسن پورعبادالهان کویچ | pourebadollahan covich
استادیار گروه اقتصاد دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
سعیده صمدزاد |
دانشجوی کارشناسی ارشد توسعه اقتصادی و برنامه ریزی دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
الهام وفایی |
دانشجوی کارشناسی ارشد توسعه اقتصادی و برنامه ریزی دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات