این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 1 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۷، شماره ۳، صفحات ۳۵۹-۳۷۵
عنوان فارسی
پیدایی فلسفه کنفسیوسی در کسبوکارهای ایرانی؛ پیامدها و قضاوتهای فرهنگی
چکیده فارسی مقاله
امروزه رعایت مسائل اخلاقی و اجتماعی در کسبوکارها بخشی از ارزش افزوده قابل ارائه به مشتریان به شمار میآید. در این زمینه رویکردی نوین در کسبوکار شرقی، تحت عنوان اصول کنفسیوسی، مطرح شده و مبتنی بر صفات و روح انسانی توسعه یافته است. هدف این پژوهش بررسی اثر این اصول بر خلق ارزشهای چندبعدی و بازار پایدار برای ذینفعان و ارزیابی پیامدها و قضاوتهای ناشی از آن است. برای این منظور مؤسسه خیریه محک به عنوان جامعه آماری مطالعه شد. از نظر روششناسی، این مطالعه از نوع کاربردی و مبتنی بر روشهای توصیفی ـ پیمایشی است. دادهها از طریق پرسشنامه جمعآوری شد. اعتبار محتوای عوامل با نظر خبرگان و اعتبار سازه آزمون با استفاده از روایی همگرا و روایی واگرا، مبتنی بر روشهای تحلیل عاملی، تأیید شد. پایایی آزمون نیز با توجه به آلفای کرونباخ محاسبه و تأیید شد. یافتههای پژوهش، علاوه بر مشخص کردن میزان تحقق متغیرهای مورد مطالعه، نشان داد که اصول کنفسیوسی مطرحشده پیشبینهای مناسبی از ارزش ویژه مشتری، بازاریابی پایدار، و قضاوتهای اخلاقی و اجتماعیاند؛ به گونهای که بر اساس الگوی برازشیافته میتوان اذعان کرد قضاوتهای اخلاقی و اجتماعی به طور قابل توجهی تحت تأثیر متغیرهای مستقل پیشنهادشده در این پژوهشاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The emergence of Confucian Philosophy in Iranian Business; the implications and cultural judgments
چکیده انگلیسی مقاله
Compliance of normative, moral and cultural issues in today's business is considered more than a forced necessity or supplement, it is also a part of the added value proposed to be offered to the customers. In this regard, some of the business principles in the East proposed as the foundations of Confucian that governing principles-based on human traits and human spirit, these foundations including benevolence, righteousness, propriety, wisdom and trustworthiness of administrators and activists is presented. In this study, it is considered that how much respect these principles can help create multi-dimensional values and create a sustainability for stakeholders and what certain judgments and consequences will follow for the audience. The research method in this study was the applied type, and was based on descriptive- survey methods. Required data was gathered using a questionnaires. The validity and Reliability of questions was calculated and confirmed. The results in addition to specifying level of realization of the studied variables, indicate that mentioned Confucian principles are suitable predictors of customer equity, sustainable marketing and social and moral judgments so that it can be acknowledged as social and moral judgments are significantly affected by the proposed independent variables in this study.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
judgments, Confucian, sustainable marketing, Customer equity
نویسندگان مقاله
سامان شیخ اسماعیلی |
مربی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدة علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد سنندج، ایران
سنا حزباوی |
کارشناسارشد، دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://jomc.ut.ac.ir/article_72637_9bdad92c9827b4be8f7770c58eeaa8a7.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-1894694.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات