این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 14 آذر 1404
زن در توسعه و سیاست
، جلد ۴، شماره ۱-۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
زنان کارآفرین ایرانی؛ ساختارهای فرهنگی-اجتماعی مؤثر در ایجاد کسب و کارهای کارآفرینانه
چکیده فارسی مقاله
در ایران، کارآفرینی پدیدهای بسیار نو و پژوهشها بهویژه در مورد کارآفرینی زنان، بسیار محدود میباشد. همچنین، بهرغم اینکه در سالهای اخیر شاهد تمایل بیشتر زنان ایرانی، به مشارکت اقتصادی و اجتماعی و خصوصا تحصیلات عالی هستیم، قادر به بهرهمندی از مشارکت آنان در امور اقتصادی جامعه نمی باشیم. بهمنظور بررسی عوامل فرهنگی- اجتماعی موثر در راه اندازی فعالیتهای اقتصادی کارآفرینانه توسط زنان دانشگاهی ایران، پس از مرور ادبیات کارآفرینی زنان، فهرستی از عوامل فرهنگی اجتماعی موثر بر ایجاد کسب و کارهای جدید بدست آمد. به منظور تعیین عوامل فرهنگی اجتماعی موثر بر ایجاد کسب و کارهای زنان دانشگاهی ایران، پرسشنامهای طراحی و پس از اصلاح بر اساس نظرات خبرگان کارآفرینی و انجام پیش آزمون، در جامعه نمونه ایران مورد سنجش قرار گرفت. نتایج نشان میدهد که از میان عوامل فرهنگی _ اجتماعی که شامل نگرش موافق اطرافیان به زن کارآفرین، ارزشها و باورهای جامعه، وجود الگوی نقش در اطرافیان، برقراری تعادل بین خانواده و کار، آموزش و محرکهای محیطی میباشد، تنها عامل تقویت کننده، نگرش موافق اطرافیان به زن کارآفرین می باشد و سایر عوامل در این امر بیتاثیر هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Iranian Women Entrepreneurs:The Effective Socio Cultural Structures of Business Start-up
چکیده انگلیسی مقاله
In Iran, entrepreneurship is a new phenomena and the research in this subject especially on women entrepreneurship is very limited. In spite of the fact that most of the Iranian women cooperate in economic, social aspects and especially in higher education, the society is not rewarding their contribution and efforts in economic affairs. In this national and broad research, all the factors effective in the women entrepreneurship were taken into consideration. Having reviewed the literature on educated women entrepreneur population, a list of relevant and influential socio-cultural factors was gained. For the purpose of identifying influential socio-cultural factors on educated women entrepreneur, a questionnaire was designed and corrected by the experts and a pretest. This article presents a part of the results about socio cultural factors. The results point out that among socio cultural factors including positive attitude of others toward woman entrepreneur, social values and beliefs, existence of role models, the balance of work and family life, training and environmental motives, according to binominal test, only positive attitude, of others toward woman entrepreneur encourage women entrepreneurs to start the business, however other factors have no significant influence.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
زهرا آراستی |
دکترای مدیریت کارآفرینی از دانشگاه تولون فرانسه
نشانی اینترنتی
http://jwdp.ut.ac.ir/article_19209_df448d13122809547de468d4c40ecae8.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات