این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
زن در توسعه و سیاست، جلد ۸، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی رابطه‌ی جنسیت و عمل‌کرد آموزشی دانشجویان حسابداری
چکیده فارسی مقاله در سال‌های اخیر تعداد پذیرفته‌شدگان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دخترِ رشته‌ی حسابداری در مقاطع مختلف آموزش عالی افزایشی چشم‌گیر داشته است. صاحب‌نظران و محققان این رشته درصدد برآمده‌اند به تبیین تفاوت‌هایی بپردازند که ممکن است بین دختران و پسران در زمینه‌های علمی و عملی حسابداری وجود داشته باشد. هدف این تحقیق نیز تحلیل این موضوع است که آیا می‌توان شواهدی در حمایت از این نظر (طرز تفکر) یافت که حسابداری یک رشته‌ی تحصیلیِ مردانه است. در این راستا پژوهش حاضر به تحلیل تأثیر جنسیت بر عمل‌کرد آموزشی دانشجویان حسابداری می‌پردازد. در این تحقیق، دانشجویان حسابداری دانشگاه تهران - در حال گذراندن درس اصول حسابداری 3- نمونه‌ی مورد تحلیل هستند و فرضیه‌های تحقیق با استفاده از مدل توان‌مندی‌های آموزشی اسپیرمن آزمون می‌شوند. یافته‌های تحقیق حاکی از آن است که در صورت کنترل اثرات تبعیِ توان‌مندی‌های آموزشی،‌ در حمایت از این فرضیه که جنسیت تأثیری مهم بر عمل‌کرد آموزشی دانشجویان حسابداری بر جای می‌گذارد،‌ شواهد تجربی قابل قبولی وجود ندارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله جنسیت، عمل‌کرد آموزشی، مدل توان‌مندی‌های آموزشیِ اسپیرمن،

عنوان انگلیسی The relationship between gender and educational performance Case study: accounting students of Tehran University
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله بیتا مشایخی |
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

مهدی محمدآبادی |
دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jwdp.ut.ac.ir/article_21269_dde85906cccfc0198d1f56f9f91edd4d.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات