این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
زن در توسعه و سیاست، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۱۶۱-۱۸۰

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی effect of the glass ceiling on women creative ideas with moderating of their self-concept.
چکیده انگلیسی مقاله AbstractThe aim of this study was to evaluate the effect of the glass ceiling on women creative ideas working in administrative province units of Lorestan state with moderating of their self-concept variable. the population of this cross-correlation, stady was all women employees of administrative province.units of Lorestan state. Using stratified sampling,and basis of morgan 306 persons selected as samples. Instruments used in this study includin a questionnaire glass ceiling Babaie Zklyky (1385), creativity questionnaire Moghimi and Ramezan (1390) and Self-Concept Questionnaire California (1986). For data analysis, structural equation test utilized with benefit of PLS Software. The results showed that the glass ceiling is effective on women creative ideas and there is negative correlation between this two variables. Also results structural equation test showing that self-concept variable in correlation with glass ceiling has moderating role on women creative ideas working in administrative province units of Lorestan state.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سعید فرح بخش |
دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه لرستان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه لرستان (Lorestan university)

ایرج نیک پی |
استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه لرستان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه لرستان (Lorestan university)

راضیه قنبری |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه لرستان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه لرستان (Lorestan university)


نشانی اینترنتی http://jwdp.ut.ac.ir/article_59198_9e7f8167a60bb3b2b872979cecdd26c9.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات