|
روش شناسی علوم انسانی، جلد ۱۰، شماره ۴۱، صفحات ۵۷-۸۱
|
|
|
عنوان فارسی |
تفکر انتقادی و دین دو عامل مهم در شکل گیری هویت و مقابله با بحران های روانی و اجتماعی |
|
چکیده فارسی مقاله |
هویت یافتگی نسل جوان در یک جامعه می تواند آن ها را در تصمیم گیری ها و چالش های مهم زندگی یاری کند و در کاهش مشکلات روحی و روانی نقش بسزایی داشته باشد. به نظر می رسد مفاهیم دینی با پرداختن به پرسش های اساسی زندگی در شکل گیری این پدیده و جهت دادن به ابعاد مختلفِ آن مؤثر است. با توجه به این که رشد شناختی نوجوان و بهره مندی او از مهارت تفکر انتقادی یک عامل بسیار مهم در ارزیابی افکار و باورهای مختلف عرضه شده توسط اطرافیان، رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی است، این سؤال مطرح می شود که داشتن این مهارت چگونه می تواند به نوجوان در پذیرش باورها و نیز شکل گیری هویت دینی کمک کند و آیا صرف بهره مندی از تفکر انتقادی برای این امر مهم کافی است؟ در این مقاله با بررسی مفاهیم هویت، هویت دینی و تفکر انتقادی سعی می کنیم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و به کاربرد این مباحث در مشاوره ی نوجوانان اشاره ای داشته باشیم. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
هویت، هویت دینی، تفکر انتقادی، مشاوره و روان درمانی، |
|
عنوان انگلیسی |
- |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
- |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
- |
|
نویسندگان مقاله |
افسانه جوادزاده شهشهانى | javadzadeh شهشهانى کارشناس ارشد مشاوره دانشگاه الزهراء س سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://method.rihu.ac.ir/article_573_130.html |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|