|
مدیریت بازاریابی، جلد ۱۳، شماره ۳۸، صفحات ۶۵-۸۵
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی اثرات بازاریابی رسانههای اجتماعی بر رفتار مشتریان آنلاین بانک صادرات شهرستان بوشهر |
|
چکیده فارسی مقاله |
شبکهها و رسانههای اجتماعی به یک نیروی قدرتمند در شکلدهی به جنبههای تجارت تبدیل شدهاند. زیرا بازاریابی دهان به دهان را تقویت کردهاند و به سرعت در تصمیمات خرید مشتریان اهمیت پیدا میکنند. بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی مستلزم ایجاد، حفظ و ارتقاء و در صورت ضرورت خاتمه ارتباط با مشتریان است، به طوری که اهداف هر دو طرف درگیر در رابطه تأمین شود. هدف این پژوهش بررسی تأثیر بازاریابی رسانههای اجتماعی بر رفتار مشتریان آنلاین بانک میباشد. این پژوهش از ﻧﻈﺮ ﻫﺪف، ﺟﺰء ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﮐﺎرﺑﺮدی، از ﻧﻈﺮ ویﮋﮔﯽﻫﺎی ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ ﺟﺰء ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ، از ﻧﻈﺮ نحوه ﮔﺮدآوری دادهﻫﺎ ﺟﺰء ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﭘﯿﻤﺎیﺸﯽ و از ﻧﻈﺮ روش اجرا ﺟﺰء ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت همبستگی ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. جامعه آماری پژوهش را کارکنان و مشتریان بانک صادرات بوشهر تشکیل میدهند که 190 نفر از کارکنان و 384 نفر ازمشتریان به عنوان نومنه با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها در این پژوهش دو پرسشنامه بازاریابی رسانههای اجتماعی و پرسشنامه استاندار الگوی رفتار مشتریان آنلاین لرمن (2006) میباشد. ضریب آلفای کرونباخ به منظور تأیید پایایی بیشتر از 0.7 بدست آمد است. به منظور تجزیه و تحلیل فرضیهها از فلن تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزار Amos استفاده شده است. نتایج نشان داد که رویکردهای رابطهای در بازاریابی رسانههای اجتماعی، اثربخشی فعالیت در بازاریابی رسانههای اجتماعی و پویایی رقابت در فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی بر رفتار مشتریان آنلاین تأثیر مثبت و معناداری دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Effects of social media marketing on online customer behavior Saderat Bank of Bushehr City |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Networks and social media have become a powerful force in shaping business. Because they have strengthened mouth-to-mouth marketing and quickly become more important in customer purchasing decisions. Marketing through social networks requires the creation, maintenance and promotion of, and, if necessary, termination of communication with customers, so that the goals of both parties involved in the relationship are provided. The purpose of this study was to investigate the effect of social media marketing on the behavior of online banking customers. In terms of purpose, this research is a part of applied research, in terms of the characteristics of the descriptive research component, in terms of data collection as part of survey research and in terms of the method of implementation, is a correlation research. The statistical population of the research is employees and customers of Saderat Bank of Bushehr which 190 employees and 384 of them were selected as Nominee by random sampling method. The data gathering tool in this study is two social media marketing questionnaires and the standard questionnaire of Lemont Online Customer Loyalty Pattern (2006). Validity of the questionnaire was approved by the supervisor and consultant. Cronbach's alpha coefficient was obtained to confirm the reliability of more than 0.7. In order to analyze the hypotheses, the field analysis using the Amos software has been used. The results showed that affective approaches in social media marketing, the effectiveness of activity in social media marketing and competitive dynamics in social media marketing activities have a positive and significant effect on online customer behavior. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
جهانگیر دشتی | کارشناسارشد مدیریت بازرگانی، مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی پارس مهر، فارس، ایران
علی اکبر میرزایی | کارشناسارشد مدیریت بازرگانی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
|
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|