مدیریت بازاریابی، جلد ۱۳، شماره ۳۸، صفحات ۳۳-۴۵

عنوان فارسی اثر فاکتورهای اجتماعی سازمانی بر دانش ضمنی و اثربخشی بازاریابی برند ورزشی
چکیده فارسی مقاله هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش کیفیت ارتباطات میان کارکردی و فرصت‌های اجتماعی سازی به عنوان عوامل اثرگذار بر مبادله دانش ضمنی و اثربخشی بازاریابی می‌باشد. پژوهش حاضر از نوع تحقیق کاربردی است که از نظر استراتژی توصیفی و از نظر اجرا پیمایشی است، ضمن اینکه جمع‌آوری اطلاعات به روش میدانی و از طریق ابزار پرسشنامه انجام شد. محیط این پژوهش سازمان‌های تولیدکننده و فروشنده محصولات ورزشی می‌باشد. جامعه آماری این تحقیق فروشندگان ورزشی هستند، ابزار گردآوری اطلاعات، پرسش‌نامه می‌باشد،‌ حجم نمونه 144 نفر از فروشندگان ورزشی می‌باشد. اطلاعات جمع‌آوری شده بوسیله نرم‌افزارهای ایموس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها نشان داد که دو متغیر کیفیت ارتباطات میان کارکردی و فرصت‌های اجتماعی سازی با اثربخشی بازاریابی به طور مستقیم و همچنین به طور غیر مستقیم از طریق اثر متغیر میانجی مبادله دانش ضمنی رابطه مثبت دارد. این پژوهش با نشان دادن نقش میانجی مبادله دانش ضمنی در رابطه بین کیفیت ارتباطات میان کارکردی و فرصت‌های اجتماعی سازی با اثربخشی بازاریابی از لحاظ نظری به بدنه دانش اضافه می‌کند. به طور کلی به مدیران بازاریابی و فروش سازمان‌ها راهبردهایی را در جهت ارتقای اثربخشی بازاریابی از طریق افزایش برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بر روی ارتباطات میان کارکردی و فرصت‌های اجتماعی سازی و در نتیجه مبادله دانش ضمنی ارایه می‌دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اثربخشی،ارتباطات،اجتماعی سازی،بازاریابی،دانش ضمنی،

عنوان انگلیسی The role of social factors organizational to the exchange of tacit knowledge and marketing effectiveness of Sport Brand
چکیده انگلیسی مقاله This study aimed to investigate the role of quality cross-functional communication and social opportunities as factors affecting the exchange of tacit knowledge and marketing effectiveness. Methods this descriptive correlation studies that were conducted through a survey. The population of this research was sports Sellers. The data collection tool was questionnaire, and the sample of this research was 144 Sellers of Sports products. The collected data is analyzed using SPSS and AMOS software. Results shows that two variables of in trifunctional communication quality, and socialization opportunities has a positive and direct relationship with marketing development and a positive and indirect relationship through the mediating effect of tacit knowledge. This study to show mediate role of the exchange of tacit knowledge in relationship between the quality of cross-functional communication and socialization opportunities with marketing effectiveness theoretically, the body of knowledge adds. Also, in terms of applications the research implied to organization’s sales and marketing director, Strategies to improve marketing effectiveness through increased planning and investment on cross-functional communication and socialization opportunities and thus the exchange of knowledge.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله الهام مشکل گشا |
استادیار، گروه مدیریت ورزشی، واحد مبارکه، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران

رسول نظری |
دانشیار، گروه مدیریت ورزشی، واحد خوراسگان، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران

رضا فردی پور |
کارشناس‌ارشد مدیریت ورزشی، واحد خوراسگان، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات