|
مدیریت بازاریابی، جلد ۱۳، شماره ۳۸، صفحات ۱۵-۳۱
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی تأثیر کیفیت وبسایت، هیجان و رضایت بر وفاداری الکترونیکی مشتریان در وبسایتهای رزرو سفر |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ بررسی تأثیر کیفیت وبسایت، هیجان مشتری و رضایتمندی مشتری بر وفاداری الکترونیکی مشتری است. اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻫﺪف ﻳﻚ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻛﺎرﺑﺮدی و از ﻧﻈﺮ ﺟﻤﻊآوری دادهﻫﺎ ﺗﺤﻘﻴﻘﻲ ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻲ - ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری این پژوهش دانشجویان دانشگاههای استان بوشهر که حداقل یک بار تجربه استفاده از وبسایتهای رزور آنلاین تورهای مسافرتی را داشتهاند میباشند ﻛﻪ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش نمونهگیری در دسترس 367 نفر از آنان در پژوهش شرکت کردند. در پژوهش حاضر جهت آزمون الگوی اندازهگیری و فرضیههای پژوهش از مدل یابی معادلات ساختاری به روش کمترین مجذورات جزئی با نرمافزار SMARTPLS استفاده شده است. ﻧﺘﺎﻳﺞ تحقیق حاضر نشان میدهد که کیفیت وبسایت، هیجان و رضایت مشتری بر وفاداری مشتری تأثیر دارد و بین آنها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. در مجموع یافتهها نقش کیفیت وبسایت، هیجان مشتری و رضایت مشتری الکترونیکی بر وفاداری الکترونیکی مشتری را مورد تأکید قرار میدهند. نتایج این تحقیق هم دربعد علمی هم از بعد مدیریتی به این رشته کمک نموده است. از بعد علمی به دانش موجود در خصوص وبسایت و از بعد مدیریتی به مدیران شرکتهای مسافرتی آنلاین برای بهبود قابلیت استفاده از وبسایت با ارایهی اطلاعات مفید، ایجاد اعتماد، خلق هیجان و جذابیت در وبسایت کمک میکند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Examining the impact of website quality, customer emotion and satisfaction on e-customers' loyalty on travel booking websites |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The present study is aimed to evaluate the impact of website quality, customer emotion and E- satisfaction on E- loyalty. This study is an applied study based on purpose and it is a survey-descriptive in terms of data collection. The study population was Students of Bushehr Province universities with previous experience using online travel website. By convenience sampling, 367 customers were selected. The relationship between those constructs were tested using structural equations modeling by the partial least squares SMARTPLS software. The results showed that the quality of website, customer emotion and customer satisfaction Impact on E-loyalty and there was positive and significant relationship between variables. The results of this study contribute to academic and managerial fields. Academically, the findings add to existing knowledge. The findings help managers of travel companies to improve their travel website usability, by providing useful information, making trust, generating emotion and attractiveness. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
باقر عباسپور | مربی، گروه مدیریت بازرگانی، واحد بوشهر- مرکز بندر کنگان، دانشگاه آزاد اسلامی، بوشهر، ایران
نادره السادات نجفی زاده | استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران
علی اکبر میرزایی | کارشناسارشد مدیریت بازرگانی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
|
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|