این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 5 آذر 1404
دراسات فی العلوم الانسانیه
، جلد ۱۷، شماره ۴، صفحات ۴۳-۵۶
عنوان فارسی
ترجیحات سبکهای یادگیری دانشجویان ایرانی فراگیر زبان عربی به عنوان زبان دوم
چکیده فارسی مقاله
سبکهای یادگیری نقش مهم و اساسی در فرایند یادگیری دارند . فلدر (1996)بر این عقیده است که، میزان یادگیری دانشجویان در کلاس عمدتا به تواناییها و آمادگی قبلی دانشجویان و سبک یادگیریشان، همچنین به نحوه تدریس اساتید بستگی دارد. اساتید نباید اهمیت انتخاب روش تدریس مناسب و سازگار با سبکهای یادگیری دانشجویان را نادیده بگیرند. از آنجایی که در بسیاری از موسسات و تشکیلات آموزشی، نحوه یادگیری فراگیران و نحوه تدریس اساتید چندان مورد توجه قرار نمیگیرد، این تحقیق سعی دارد ضمن شناسایی سبکهای یادگیری دانشجویان ایرانی در یادگیری زبان عربی، تفاوت سبکهای یادگیریشان را بر اساس جنسیت و رشته تحصیلی تعیین نماید. دادههای تحقیق از بین دانشجویان و با استفاده از پرسشنامه "ترجیحات سبکهای یادگیری"(LSI) وینتر گرست، و دیکاپیوا(2000) جمعآوری شدهاند. نتایج نشان دادند که سبکهای یادگیری متمایز و برجسته دانشجویان ایرانی فراگیر زبان عربی، سبک گروهی بود. درحالیکه آنها علاقه اندکی به سبک یادگیری فردی نشان دادند. زنان از سبکهای شنیداری و حرکتی بیش از مردان استفاده میکردند در حالیکه اختلافی بین دو جنس در استفاده از سبک دیداری مشاهده نشد .
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
یحات سبکهای یادگیری دانشجویان ایرانی فراگیر زبان عربی به عنوان زبان دوم
چکیده انگلیسی مقاله
های یادگیری نقش مهم و اساسی در فرایند یادگیری دارند . فلدر (1996)بر این عقیده است که، میزان یادگیری دانشجویان در کلاس عمدتا به تواناییها و آمادگی قبلی دانشجویان و سبک یادگیریشان، همچنین به نحوه تدریس اساتید بستگی دارد. اساتید نباید اهمیت انتخاب روش تدریس مناسب و سازگار با سبکهای یادگیری دانشجویان را نادیده بگیرند. از آنجایی که در بسیاری از موسسات و تشکیلات آموزشی، نحوه یادگیری فراگیران و نحوه تدریس اساتید چندان مورد توجه قرار نمیگیرد، این تحقیق سعی دارد ضمن شناسایی سبکهای یادگیری دانشجویان ایرانی در یادگیری زبان عربی، تفاوت سبکهای یادگیریشان را بر اساس جنسیت و رشته تحصیلی تعیین نماید. دادههای تحقیق از بین دانشجویان و با استفاده از پرسشنامه "ترجیحات سبکهای یادگیری"(LSI) وینتر گرست، و دیکاپیوا(2000) جمعآوری شدهاند. نتایج نشان دادند که سبکهای یادگیری متمایز و برجسته دانشجویان ایرانی فراگیر زبان عربی، سبک گروهی بود. درحالیکه آنها علاقه اندکی به سبک یادگیری فردی نشان دادند. زنان از سبکهای شنیداری و حرکتی بیش از مردان استفاده میکردند در حالیکه اختلافی بین دو جنس در استفاده از سبک دیداری مشاهده نشد .
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
طاهره اختری |
دانشگاه شاهد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شاهد (Shahed university)
نشانی اینترنتی
http://aijh.modares.ac.ir/article_7212_84164ed1b31d64111d435cf15bbac2aa.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات