این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 15 آذر 1404
مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی
، جلد ۴، شماره ۱۰، صفحات ۱-۲۸
عنوان فارسی
فضای مجازی و هویت جهانی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی)
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر تحت عنوان "فضای مجازی (فیسبوک)، هویت جهانی" به مطالعهی هویت جهانی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران شرق، که در سال تحصیلی 91 -90 در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده اند، پرداخته است. این پژوهش به دنبال بررسی تأثیر میزان حضور در فیسبوک و نوع استفاده از آن در هویت جهانی میباشد. روش تحقیق در این پژوهش پیمایش است و تکنیک جمعآوری دادهها نیز پرسشنامه میباشد. پرسشنامهها بین 250 نفر از دانشجویانی که به صورت کاملاً تصادفی به عنوان نمونه از سه دانشکده فنیمهندسی، علوم انسانی و علوم پایه انتخاب شدند، توزیع گردید. چارچوب نظری تحقیق ملهم از نظریات «استوارت هال»، «جنکینز»، «گیدنز»، «برگر» و «کاستلز» میباشد. نتایج حاصل از این بررسی نشان داد که وجود رابطه میان هویت جهانی با میزان استفاده از فیسبوک مورد تأیید است. همچنین نتایج نشان داد که هویت جهانی به تناسب نوع استفاده کاربران از فیسبوک متفاوت است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
فضای مجازی، فیسبوک، هویت جهانی،
عنوان انگلیسی
Cyberspace and Global Identity (Case Study: Islamic Azad University students)
چکیده انگلیسی مقاله
The research under the title of "face book cyber space as global identity" concerns universal identity of Azad university students studying in East Tehran branch in 1390-91. The study examines how the amounts of time and the ways students show themselves on the site impact and build their global identity. The study technique is browsing and collecting data was done by questionnaire. The questionnaires were distributed among 250 students who were selected by chance from 3 faculties of Engineering Technology, Humanities and Basic Sciences. The survey theoretical framework is affected by Stuart Hall, Richard Jenkins, Anthony Giddens & Manuel Castells works and theories. The research results confirm the correlation between the global identity and being on the site. The study also points out that the global identity differs based on the way web users use the site.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Cyber Space, Face Book, Global Identity
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://sspp.iranjournals.ir/article_2516_6473dcaf2a896918ae081a10d53e188d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1156/article-1156-1767975.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات